וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דחו את הצעת נתניהו לפגישה: "מתחבא מאחורי מסך עשן"

בתגובה להצעת רה"מ לשיחות בפריז, במקומה של ועידת השלום הצרפתית, טען ראש הממשלה הפלסטיני כי הוא "מנסה לקנות זמן". ראש ממשלת צרפת הבהיר כי "נקבל שיח ישיר", אך טען כי המצב לא מאפשר זאת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה דחה אתמול (שלישי) את הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בילטראלית בארמון האליזה בחודש הבא, במקום ההשתתפות בוועידת השלום הצרפתית. על פי הדיווח בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, גורמים פלסטיניים נוספים דחו גם אפשרות של פגישה בקהיר.

זאת, בעקבות פגישתו של חמדאללה עם ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, שהשלים ביקור שארך שלושה ימים בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לקדם את היוזמה הצרפתית. נתניהו כבר הכריז על דחייתו את היוזמה, וטען כי יש לקדם את תהליך השלום במשא ומתן ישיר ללא תנאים.

עוד בוואלה! NEWS:
"משלחת ישראלית הגיעה לקהיר לתאם פגישה בין נתניהו לאבו מאזן"
נתניהו: "מוכן לנסוע מחר לפריז למו"מ ישיר עם אבו מאזן"
לאחר שנדחתה: ועידת השלום הצרפתית תתכנס בפריז בתחילת יוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס, ירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"הביטחון שלנו תלוי בשלום". ואלס ונתניהו בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

אלא שמשרד החוץ הפלסטיני טען כי נתניהו מנסה "להתחבא מאחורי מסך עשן ולייפות את סירובו ליוזמה הצרפתית". חמדאללה בירך על היוזמה הצרפתית, וטען כי נתניהו רק "מנסה לקנות זמן". לדבריו, "אנחנו חייבים למהר. הזמן עובר במהירות. פתרון שתי המדינות נעלם". הוא הוסיף כי דרישת הפלסטינים להקפאת הבנייה בהתנחלויות לפני תחילתו של משא ומתן "אינה תנאי מקדים, אלא דרישה שמופיעה בכמה אמנות שאושרו ואושררו על ידי הקהילה הבינלאומית".

בפגישה עם חמדאללה, ואלס אמר כי "הביטחון שלנו, כצרפתים וכאירופים, והיציבות שלנו תלויים בשלום באזור, ובשלום בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, בתגובה מרומזת להצהרות נתניהו, "נקבל בברכה כל מה שיקדם שיח ישיר, כל הוא כנה וחיובי. עם זאת, בהתחשבות בהסלמה בשטח, אני מאשר כי השלב הראשון של היוזמה שלנו ייערך ב-3 ביוני בפריז".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פגישת ראש ממשלת צרפת וראש הממשלה הפלסטיני, רמאללה, 24 במאי 2016. רויטרס
"הקפאת הבנייה בהתנחלויות אינה תנאי מקדים". חמדאללה בפגישתו עם ואלס, אתמול/רויטרס

ואלס שב והבהיר כי "מפעל ההתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות", וקרא להקפאת הבנייה במסגרת היוזמה הצרפתית. "אנחנו לא תמימים ומכירים את יחסי הכוחות", הבהיר, "אולם מהרגע שבו ראש הממשלה הישראלי הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות, הוא חייב לפעול בהתאם". לדבריו, "צריך לתפוס את נתניהו במילה, על מנת להבטיח שהשיח מתקדם. על מנת שהתהליך יהיה יעיל, הוא חייב להוביל לפתרון שתי המדינות ולעצירת ההתנחלות, ולמצוא פתרון למצב בירושלים ולשאלת הפליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully