וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יוזם: לימודי ערבית מדוברת חובה כבר מכיתה ה'

24.5.2016 / 0:40

פרסום ראשון: המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך אישרה תכנית לימודים חדשה שתפעל בשנת הלימודים הבאה במסגרת פיילוט בכמה בתי ספר שיבחרו בכך. בהמשך תפעל כתכנית חובה בכל בתי הספר בארץ

נפתלי בנט שר החינוך מלמד חשבון בבית ספר קרול בפתח תקווה 28 מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
בנט מעביר שיעור לתלמידי כיתה ו'/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך אישרה לאחרונה תכנית לימודים חדשה ללימודי ערבית מדוברת בכיתות ה' ו-ו'. התכנית תפעל בשנת הלימודים הבאה במסגרת פיילוט בכמה בתי ספר, ובמזכירות הפדגוגית מתכוונים לקבע אותה כתכנית חובה בכל בתי הספר בארץ. כיום, תכנית הלימודים מחייבת לימודי ערבית-ספרותית בחטיבות הביניים ובכיתה י' בלבד, אולם בבתי ספר רבים השפה אינה נלמדת בפועל ומשרד החינוך אינו אוכף את החובה.

בעבר היו ניסיונות ללמד את השפה הערבית כבר מכיתה ה', אך אלה צלחו רק במחוזות חיפה והצפון. תכנית הלימודים החדשה תפעל בשנה הבאה בבתי ספר שיבחרו להצטרף לפיילוט. במקביל, בתי ספר במחוזות חיפה והצפון, שכבר כיום מלמדים ערבית בכיתות אלו כמקצוע חובה, יעברו ללמוד באמצעות התכנית. לפי משרד החינוך, תכנית הלימודים בנויה באופן "חווייתי" ומבוססת על לימוד באמצעות סיפורים ומשחקים קבוצתיים.

סיגלית שושן, המפקחת על מקצוע הערבית במשרד החינוך, הציגה את התכנית החדשה ואמרה כי היא "שמה דגש על השיח הדבור, במטרה להגביר את המוטיבציה של הלומדים הצעירים ללמוד את השפה הערבית, לטפח בהם את אהבת השפה ואת הסובלנות כלפי דוברי שפות אחרות, ולא פחות מכך, להכין אותם לקראת המשך לימוד הערבית בחטיבת הביניים".

במשרד החינוך מדגישים כי "לימוד השפה הערבית מסייע להבנה של בני עמים אחרים ותרבותם ומטפח סובלנות ורגישות כלפי אנשים בעלי אורח חיים שונה ובעלי רקע תרבותי שונה". שר החינוך נפתלי בנט הוסיף כי "הכרת השפה הערבית מהווה צוהר לעולמו, תרבותו ואורח חייו של המיעוט הערבי בישראל. אנו מחנכים את ילדי ישראל לערכים של סובלנות, קבלת האחר ומבססים בכך בסיס לאורח חיים משותף. ידיעת השפה הערבית היא עניין חינוכי ראוי וחיוני למציאות חיינו בארץ הזו".

בארגון "יוזמות קרן אברהם", המפעילים את תוכנית "יא סלאם" ללימודי ערבית בכיתות ה'-ו', בירכו על החלטת משרד החינוך: "זוהי תחילתה של מהפכה בלימודי הערבית לתלמידים יהודים. אנו גאים על חלקנו בהובלתה בעשור האחרון ומתכוונים להמשיך ולדחוף להרחבתה והעמקתה".

עוד בוואלה! NEWS:
בלי כדורים: כך תעברו בהצלחה את בחינת הבגרות במתמטיקה
מקצוע מבוקש: 25 אלף מורים הצטרפו למערכת החינוך בתוך חמש שנים
פחות משבוע לפני הבגרות בתנ"ך: משרד החינוך כשל בגיוס מאות משגיחים

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully