וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת בגבהים: שלושה מטיילים נהרגו מאז החלה עונת הטיפוס על האוורסט

23.5.2016 / 13:38

אחרי שנתיים שבהן לא התאפשר למטיילים להגיע לפסגת ההר, העונה הנוכחית כבר גובה קורבנות. 30 אנשים נוספים חלו במחלות גבהים וספגו מכות קור. בנפאל מאשימים: "המטפסים לא מוכנים מספיק"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(מפולת שלגים קטלנית באוורסט, בשנה שעברה)

עונת הטיפוס על הר האוורסט נפתחה ברגל שמאל לאחר ששלושה מטפסים נהרגו ועוד 30 סבלו ממכות קור וממחת גבהים עם הגעתם לפסגת ההר הגבוה ביותר בעולם. זאת עונת הטיפוס הראשונה אחרי שנתיים שבמהלכן אירעו שני אסונות טבע שהביאו לסיום מוקדם של עונת הטיפוס.

סובש פול, בת 43 מהודו, טיפסה על הפסגה ביום שבת אך מתה יום לאחר מכן בעקבות תשישות. אזרח הולנד ואזרחית אוסטרליה נהרגו אף הם מאז יום שישי בשל מחלת גבהים ב"אזור המוות" הידוע לשמצה, שם האוויר כה דליל כך שקשה מאוד לשרוד שם ללא תוספת של חמצן.

גורמים רשמיים ומומחי טיפוס אמרו כי מקרי המוות מעלים ספקות לגבי ההכנות ותנאי הבטיחות של חלק מהחברות המארגנות את הטיפוס על האוורסט. עונת הטיפוס התאפיינה השנה ברוחות חזקות בחלק מהימים, כשהמטפסים הסתמכו על "חלון" מזג אוויר שנפתח עבורם כדי להגיע לפסגה לפני תחילת המונסונים בחודש הבא. תורים השתרכו בקטע האחרון שלפני הפסגה, שלרוב מאובטח רק באמצעות חבל בודד מה שהוביל רבים להתלונן על כך שמטפסים אטיים ולא מנוסים מעכבים אחרים ומסכנים אותם.

יש מי שגם מאשים את ממשלת נפאל, שגובה 11 אלף דולר מכל מי שמנסה להגיע לפסגת ההר, בכך שהיא אינה משקיעה את הכסף בשיפור בטיחות המטיילים. הממשלה אספה 3.1 מיליון דולר מ-289 מטפסים מתחילת השנה. מנגד, בקטמנדו הטילו את האחריות על המטפסים. "אובדן אנרגיה ומחלת גבהים מצביעים על כך שהם לא היו מוכנים מספיק", אמר גורם במשרד התיירות של נפאל.

עוד ידיעות מהעולם
סוריה: יותר ממאה הרוגים במתקפה חריגה על ערי חוף שבשליטת אסד
היחסים מתחממים: אובמה הסיר את האמברגו מווייטנאם אחרי 40 שנה

מטפס הרים עומד ברקע הר האוורסט, נפאל, מאי 2016. רויטרס
מטפס הרים ברקע האוורסט, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully