וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים מתחממים: אובמה הסיר את האמברגו מווייטנאם אחרי 40 שנה

23.5.2016 / 11:00

במהלך ביקורו במדינה, הכריז נשיא ארה"ב על הצעד ההיסטורי במסגרת הידוק הקשרים עם האויבת לשעבר. זאת גם ברקע המתיחות עם בייג'ינג סביב ים סין הדרומי. "רוצים להשלים את הנורמליזציה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית הסירה היום (שני) באופן מלא את אמברגו הנשק שהטילה על וייטנאם זה יותר מארבעה עשורים. הנשיא ברק אובמה הודע על הצעד ההיסטורי במהלך ביקורו במדינה במסגרת הידוק היחסים בין שתי האויבות לשעבר. "ארצות הברית מסירה באופן מלא את האיסור על מכירת ציוד צבאי לווייטנאם אחרי כ-50 שנה", הכריז אובמה במסיבת עיתונאים משותפת לצד עמיתו הווייטנאמי טראן דאי קוואנג.

שתי המדינות מודאגות ממהלכיה הצבאיים של סין בים סין הדרומי, אך נשיא ארצות הברית טוען כי ההחלטה לא התקבלה בעקבות זאת. "היא התבססה על הרצון המשותף שלנו להשלים את תהליך הנורמליזציה הממושך עם וייטנאם", אמר.

עוד ידיעות על העולם
תאילנד: לפחות 17 ילדות נהרגו בשריפה בפנימייה
"שעת האפס": עיראק פתחה במבצע נרחב לשחרור מעוז דאעש בפלוג'ה

נשיא ארצות הברית ונשיא וייטנאם טראן דאי קוואנג בהאנוי, 23 במאי 2016. AP
מהדקים יחסים. נשיא וייטנאם טראן דאי קוואנג ואובמה, היום/AP

שני הנשיאים התכנסו באחוזה ממשלתית מפוארת בהאנוי, בירת המדינה, שאליה הגיע אובמה בפעם הראשונה. אובמה, הנשיא האמריקני השלישי שמבקר בווייטנאם מאז המדינות חידשו את יחסיהן ב-1995, התמקד בהעמקת היחסים עם מדינות דרום-מזרח אסיה במסגרת מדיניות החוץ שלו. וייטנאם, שעמה נלחמה ארצות הברית עד 1975, הפכה לחלק מרכזי מאסטרטגיה זו.

ההחלטה על ביטול האמברגו, שהגיעה לאחר ויכוח נוקב בתוך ממשל אובמה, מצביעה על כך שוושינגטון מודאגת יותר מהפעילות של בייג'ינג בים סין הדרומי מאשר מהטענות שלפיהן האנוי לא עושה מספיק על מנת לשפר את מצב זכויות האדם במדינה וכי וושינגטון תאבד את המינוף שלה כדי לדחוף את המדינה לרפורמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully