וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילת שמאל נפגשה עם אבו מאזן - ועוררה סערה

23.5.2016 / 12:38

דריה ארבל, פעילת מרצ מצפת, כתבה בפייסבוק על פגישתה עם אבו מאזן, יליד העיר, וכינה את המפגש "סגירת מעגל". תושבי העיר, שעסקו בהכנות לטקס הזיכרון לטבח בביה"ס במעלות, הגיבו בזעם: "בושה וחרפה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יצאתי לעשות שלום, תיכף אשוב". ארבל ואבו מאזן ברמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוסט שהעלתה דריה ארבל, פעילת מרצ תושבת צפת, ובו תיעדה את פגישתה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עורר סערה והביא לתגובות חריפות ואלימות מצד גולשים תושבי העיר. ארבל דיווחה בפוסט, שהועלה בסוף השבוע האחרון, על "סגירת המעגל" עם יו"ר הרשות, שנולד ב-1935 בצפת ונמנה עם ערביי העיר שגורשו ממנה במלחמת העצמאות. ואולם, סמיכות הפרסום ליום השנה ה-42 לטבח בבית הספר במעלות, שבו נרצחו 22 תלמידים תושבי צפת, עוררה תגובות זועמות שאילצו את ארבל לערב את המשטרה עקב איומים.

בפוסט, שנכתב תחת הכותרת "יצאתי לעשות שלום, תיכף אשוב", תיארה ארבל את חוויות הביקור הראשון של נציגות מהעיר צפת במוקטעה שברמאללה, כאורחת של אבו מאזן. ארבל, נציגת מרצ בביקור, סיפרה כי יו"ר הרשות נשא דברים ברוח השלום ובגנות הטרור הקיצוני, ואף כתבה כיצד תכננה מראש להעניק לו שי. "וכך, מצאתי עצמי ערב הנסיעה אוספת ענפי זית צעירים משכונתי. חשבתי כמה מיוחד יהיה אם אעניק לו זאת יחד עם מגן שלום שיוצב על שולחנו. התוצאה שהתקבלה הייתה קסומה - מגן זכוכית עם פלטת מראה מודבקת בכיתוב בערבית ועברית 'עדיפה דרך השלום מאשר דרך המלחמה'", כתבה. "לחצתי את ידו ואמרתי לו באנגלית שאני תושבת צפת חברת הנהלת מרצ מביאה לו ענפי זית ומגן שלום ומייחלת שענפים אלו שהובאו מעיר הולדתו ינביטו את זרעי השלום והיונה תשוב עם עלה של זית".

עוד בוואלה! NEWS:
האב מישרש ששיסף את גרונות ילדיו בשל סכסוך עם גרושתו הורשע ברצח
אזריה כפר באישומים נגדו מול הרכב חדש: "יעלון פגע בהליך המשפטי"
בלי כדורים: כך תעברו בהצלחה את בחינת הבגרות במתמטיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא צריך אותה בצפת". חלק מהתגובות לפוסט של ארבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונות שצולמו באירוע על ידי אנשי המוקטעה ותיעדו את החיבוק החם בין השניים ניכרת התרגשותו של אבו מאזן. "לרגע הורדו כל המחיצות, היינו כשני תושבים המדברים על העיר. הוא שאל אותי אם אני יודעת היכן נמצא מלון שרה בכנען. חייכתי ואמרתי שנולדתי בשכונת כנען, וככל הנראה הוא זכר את קריית שרה בהר כנען", כתבה ארבל.

לדבריה, הוא סיפר כיצד הערבים רכשו לתושבת העיר, שרה לוי, שהתגוררה בהר כנען, כבוד רב. לסיפורה של לוי נחשפה ארבל רק לאחר שחזרה מהביקור. ב-1936, כשאבו מאזן עצמו היה בן שנה בלבד, קנתה לוי את אדמות הר כנען והקימה בהן את ביתה. שלוש שנים לאחר מכן פרצו מאורעות תרפ"ט, והשכונה, שלמרגלותיה עבר כביש הגישה לרובע המוסלמי בעיר, התרוקנה תושביה היהודים. לוי הייתה היחידה שנותרה לגור על ההר, ושם גם נקברה. "מבירור שערכתי כשחזרתי לעיר, גיליתי שבמקום שבו היה מלון שרה בכנען, שעליו דיבר אבו מאזן, נמצא היום מלון כנען ספא", סיפרה ארבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבל עם פעילי מרצ בביקור במוקטעה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שסיכמה את הפוסט שלה במסר של שלום, וניסתה להפיח תקווה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני בתקופה מתוחה זו בישראל, תושבים רבים מהעיר הגיבו לפרסום בקללות ובהתנגדות גדולה. חוויותיה של ארבל שותפו בימים שבהן נערכה צפת לטקס הזיכרון העירוני לזכר 22 הנערים שנטבחו באסון מעלות שהתרחש במאי 1974, ובו השתלטו מחבלי החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין על בית הספר "נתיב מאיר" שבו לנו תלמידים מצפת במסגרת טיול שתי. יותר מ-80 תלמידים נלקחו כבני ערובה במשך שעות ושימשו כקלף מיקוח לשחרור מחבלים שהיו כלואים בישראל. כשחיילי סיירת מטכ"ל פרצו למבנה כדי לשחרר את הנערים, רצחו המחבלים 22 מתוכם ופצעו רבים נוספים.

"בושי והיכלמי. כשאני מגיע לבית העלמין ורואה את 22 הקברים, אני מזדעזע איך את, תושבת צפת, מצטלמת ומחייכת עם רב המרצחים אבו מאזן", נכתב באחת התגובות לפוסט של ארבל. "בוגדת מסריחה", "תישארי שם, צפת הקיאה אותך", "זונה של ערבים" ו"בושה וחרפה לאנושות" היו גם הן בין התגובות שהושארו על הפוסט של ארבל. בשל הלחץ הציבורי, הוסר הפוסט מדף הפייסבוק "צפתיים" שבו חברים רבים מתושבי העיר.

"דווקא ביום שבו הפוסט שלי הוסר, השתתפתי בסדנת לימוד 'סור מרע ועשה טוב' בהנחיית גדי גבריאלי, שהקים את 'תג מאיר"", סיכמה ארבל. "כאב לי שדווקא באותו יום בני עירי עשו עלי שיימינג, כשכל מה שביקשתי לעשות הוא לנסות ולהפיח תקווה בתוך כל התקופה הקשה שאנחנו עוברים, ולהזכיר שאפשר גם אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהתגובות לפוסט של ארבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully