וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תאשר החוק המבטל את הצורך בלימודי ליבה?

22.5.2016 / 6:00

הוועדה צפויה לדון בהצעת החוק של הח"כים גפני ומרגי, לפיה מוסדות חינוך לא יחויבו ללמד מתמטיקה, אנגלית ומדעים כדי לזכות בתקציב. ההצעה ככל הנראה תיפול, אך בקרוב תעלה חקיקה ממשלתית בנושא שבה תומך בנט

עריכה: אביב אירגז

(ריאיון עם יונתן הראל, אחד ממגישי התביעה נגד המדינה בדרישה ללימודי ליבה לחרדים, אפריל האחרון)

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום (ראשון) בהצעת חוק פרטית שהגישו הח"כים משה גפני (יהדות התורה) ויעקב מרגי (ש"ס), לפיה מוסדות חרדים יהיו זכאים לתקצוב ממשלתי גם בלי ללמד מקצועות ליבה. זאת, במטרה לבטל את הרפורמה שהנהיגו בקדנציה הקודמת שר האוצר דאז יאיר לפיד ושר החינוך לשעבר שי פירון, הקושרת בין תקצוב מוסדות חינוך לבין לימוד מקצועות ליבה כמו אנגלית, מתמטיקה ומדעים.

בהצעת החוק, שבה מעורב גם אורי מקלב מיהדות התורה, מוצע לאפשר לשר החינוך להחליט לבד ועל פי שיקול דעתו איזה מוסד יתוקצב ואיזה לא. ההצעה לא צפויה לעבור וייתכן שאף לא תעלה כלל לדיון בשל העובדה שהיא הוגשה ללא הסכמתו של שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש, שאמנם תומכים בהצעה אך מעדיפים להמתין להצעת חוק ממשלתית שתוגש בקרוב.

השר בנט טען שלא יאפשר "חקיקה פרטית חד צדדית בנושאים עקרוניים בחינוך", ובלשכתו הסבירו כי "בחודשים האחרונים פועל משרד החינוך להטמעה בחינוך החרדי על מנת לייצר הצעת חוק ממשלתית מאוזנת". לפי המשרד, "כשתושלם הצעה זו, היא תוגש לוועדת שרים ולא קודם לכן".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פשרות בפנסיות ובעונש המוות: המו"מ הקואליציוני לקראת סיכום
פרשה 512: המשטרה עצרה חשוד ברצח פרי יחזקאל ב-2002
ארצות הברית תקפה את מנהיג טליבאן: "ככל הנראה נהרג"

יאיר לפיד ושי פירון בשבעת הכנסת 20. ליאור רותם, מערכת וואלה! NEWS
הרפורמה שיזמו תבוטל? לפיד ופירון/מערכת וואלה! NEWS, ליאור רותם

עם כניסתן לממשלה, הצהירו המפלגות החרדיות שמטרתן תהיה "לבטל את גזרות לפיד" ולמחוק את החלטות הממשלה הקודמת. אחרי שחוק הגיוס במתכונתו הקודמת בוטל, גפני, שזעם כי בנט ומשרד החינוך מתמהמהים עם קידום ההסכם הקואליציוני, החליט לפעול להגשת הצעת החוק הפרטית יחד עם שותפיו לקואליציה. בסביבתו של גפני אמרו כי הוא מגיש את ההצעה כחלק מההסכם הקואליציוני של יהדות התורה וש"ס, וכי הצעתו הפרטית תוסר אם תוגש הצעה ממשלתית בנושא.

החוק שיזמו לפיד ופירון מגדיר את הקריטריונים לתקצוב מוסדות לימוד מוכרים שאינם רשמיים, בהם מוסדות הלימוד החרדיים. שתי הנקודות המרכזיות היו לימוד חלק ממקצועות הליבה ומניעת אפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחים לאשכנזים, ובכלל - תופעה שמתרחשת במגזר החרדי. הצעת החוק הפרטית של הח"כים החרדים נועדה למחוק את שני הקריטריונים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully