וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוצים נגד פשיזם: ברק עושה קאמבק? לפחות ברשתות החברתיות

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

22.5.2016 / 0:18

הריאיון התקיף של ראש הממשלה לשעבר נגד הדחת יעלון ומינוי ליברמן העלה השערות כי הוא מתכנן לחזור לפוליטיקה, אך בינתיים הוא חוזר רק לטוויטר ולפייסבוק. "ציונות וניצנים של פשיזם לא יכולים לחיות בצוותא"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

אחרי הפסקה של יותר משלוש שנים, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, חוזר. לרשתות החברתיות. ברק, או מי מטעמו, פרסם אמש (שבת) פוסטים בחשבון הטוויטר שלו ובעמוד הפייסבוק שלו, והסעיר את הרשתות החברתיות בספקולציות על שובו לזירה הפוליטית. "ציונות חפצת חיים וניצנים של פשיזם, כמו שרואים עכשיו בממשלת ישראל, אינם יכולים לחיות בצוותא", כתב ברק בחשבון הטוויטר שלו, שגדל מאז הציוץ ביותר מאלף עוקבים.

ברק ציטט את הדברים הקשים שאמר אמש בריאיון מניו יורק לעיתונאית איילה חסון בערוץ 10. דבריו באו בעקבות פרישתו של שר הביטחון משה יעלון והחלפתו המסתמנת ביו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הפעם האחרונה שברק צייץ הייתה בסוף ינואר 2013 מנאומו בוועידה הכלכלית בדאבוס, שלושה חודשים אחרי שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

לקריאה נוספת:
אחרי פשרות בפנסיות ובעונש המוות: המו"מ הקואליציוני לקראת סיכום
"ממשלת אסון": מאות מפגינים בתל אביב נגד מינוי ליברמן לשר הביטחון
הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל במקביל משא ומתן עם ליברמן"

ברק מתח ביקורת חריפה על ההחלטה להדיח את שר הביטחון יעלון ולמנות במקומו את ליברמן, ואמר כי מדובר ב"ביטוי לשיקול דעת לקוי ולהלך רוח מטריד מאוד אצל מקבלי ההחלטות, ביטוי לחוסר אחריות כלפי צה"ל ולאזרחי המדינה". ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי "האירועים האלה, ששיאם בפיטורי יעלון, צריכים להיות לכל החברה אור אדום לגבי מה שקורה בממשלה, כולל את העומד בראשה".

מאז שפרש מהחיים הפוליטיים, ברק פנה לעסקים, אך הוא מקפיד להתראיין ולהתבטא מעת לעת, כדי לשמור על פרופיל ציבורי ולפי הערכות, גם כדי להישאר בתודעה כמי שיש לו ערך מוסף. עם זאת, דבריו החריפים של ברק אמש עוררו הערכות במערכת הפוליטית כי הוא עשוי לתכנן את שובו לזירה בקרוב. הדברים התקבלו בזעם בלשכתו של ליברמן, שמסרה בתגובה כי "המורשת שהשאיר אחריו אהוד ברק בסיום כהונתו כראש ממשלה וכשר ביטחון היא מדינה בוערת, עיי חורבות, מבצעים כושלים ושובל של עסקאות ביטחוניות מפוקפקות".

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully