וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושלת אוקלהומה הטילה וטו על חוק שקבע מאסר לרופא שיבצע הפלה

המחוקקים במדינה השמרנית אישרו את החוק הקובע כי ביצוע הפלות מהווה עבירה פלילית. ההצעה לא הוציאה מהכלל מקרי אונס או גילוי עריות, ובוטלה בטענה שלא תעבור את המבחן המשפטי

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ: נשים שעוברות הפלה צריכות להיענש)

המחוקקים במדינת אוקלהומה אישרו אתמול (שישי) חוק לפיו ביצוע הפלה לנשים בהיריון היא עבירה פלילית. לפי החוק, כל אדם שביצע הפלה – מלבד במקרים שבהם נמצאת האם בסכנת חיים, יוכל לקבל עונש מקסימלי של שלוש שנים מאחורי סורג ובריח. זמן קצר לאחר מכן הטילה מושלת המדינה, מרי פלין, וטו על הצעת החוק. זאת בטענה כי היא לא תעבור את המבחן החוקתי במקרה של ערעור לבית המשפט.

"בגלל שאני מאמין שהחיים מתחילים בעיבור, אני סבור כי על הממשל להגן על החיים מרגע שהם נוצרו", אמר יוזם החוק, ניית'ן דאם. החוק לא הוציא מן הכלל הריונות שנגרמו כתוצאה מאונס או מגילוי עריות, כך שנשים אלה לא יכלו לעבור הפלה חוקית בתוך גבולות המדינה. כמו כן, על פי ההצעה כל רופא שיערוך הפלה לא יוכל להחזיק או לחדש את רישיונו.

עוד כתבות מהעולם:
ניצחון לארדואן: אושרה הסרת חסינות לחברי פרלמנט
נסראללה: "ישראל לא הרגה את בדר א-דין, היא פחדנית מדי"
מצרים: אותרו שרידי מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בדרכו מפריז

מפגינים נגד הפלות, דנבר, קולורדו, אוגוסט 2008. Bill Ross, AP
הפגנה נגד הפלות בקולורדו/AP, Bill Ross

בטרם הוטל עליו וטו, ארגוני זכויות אדם טענו כי החקיקה "מפרה את חוקת המדינה ואת חוקת ארצות ברית, כמו גם את זכויות האדם הבסיסיות". אמנדה אלן מארגון זכויות אדם שמושבו בניו יורק, הוסיפה: "האיסור הכולל הזה על הפלות הוא שפל חדש בניסיון של הפוליטיקאים באוקלהומה למנוע מנשים גישה לשירותי בריאות חיוניים".

חוקים המטילים הגבלות על ביצוע הפלות קיימים כבר ב-17 מדינות, אם כי הם מיושמים ב-12 מדינות בלבד. עם זאת, החוק שעבר בבית המחוקקים באוקלהומה, אם לא היה מבוטל, היה המחמיר ביותר. לפני יומיים המחוקקים בקרוליינה הדרומית אישרו חוק דומה, האוסר על ביצוע הפלות לאחר 19 שבועות של היריון.

חוק שמרני נוסף שצפוי לעבור במדינה בימים הקרובים קובע כי תלמידים יוכלו לבקש להקים בבית ספרם תאי שירותים ומלתחות שיפרידו אותם מתלמידים טרנסג'נדרים, בשל סיבות דתיות. במקביל, בית המחוקקים במדינה הגיש בקשה לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא ברק אובמה, שכן לטענתם ההמלצה של ממשלו לשילוב תלמידים טרנסג'נדרים חורגת מסמכותו החוקתית.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully