וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס המצרי: חברת התעופה מסרה שלא נמצאו הריסות

איג'יפטאייר" הודיעה כי לא מצאה חלקים של המטוס שהתרסק בדרכו מפריז לקהיר ליד יוון, וגורם בחברה הפריך את הטענות כי הטייס גרם להתרסקות במכוון. כמו כן, גורמי מודיעין אמריקניים מסרו כי פצצה אינה הגורם להתרסקות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ההריסות שנמצאו אתמול (חמישי) בים התיכון "לא שייכות למטוס" של החברה המצרית "איג'יפטאייר" שהתרסק בלילה שבין רביעי לחמישי – כך מסר הלילה סגן יו"ר החברה אחמד עאדל לרשת CNN. "אנו חוזרים בנו", אמר, והבהיר כי "זה לא המטוס שלנו". מוקדם יותר, ראש הרשות היוונית לבטיחות אווירית אתנסיוס ביניס מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההריסות שנמצאו מדרום לאי היווני קרפטוס "לא שייכות למטוס".

טיסה MS804 המריאה מפריז לקהיר. סמוך לנחיתה, אבד הקשר עם המטוס, שככל הנראה התרסק באזור לאי היווני קרפטוס, מדרום לאי כרתים. חגורות הצלה וחלקי פלסטיק נמצאו באזור, וגורמים בכמה מדינות שחוקרות את ההתרסקות אישרו כי מדובר בטיסה MS804, אולם כעת ההערכה השתנתה.

כמו כן, גורמים רבים העריכו כי ההתרסקות נגרמה כתוצאה מפעילות טרור, ככל הנראה באמצעות מטען שהוטמן על המטוס בשדה התעופה בפריז. עם זאת, גורמי מודיעין אמריקניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מבחינת תצלומי לוויין של האזור שבו אבד הקשר עם המטוס, עולה כי אין כל סימנים לפיצוץ. ואולם, הם הבהירו כי הדיווחים על כך שוושינגטון מעריכה כי מטען חבלה גרם להתרסקות אינם חד-משמעיים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשא ומתן נמשך: פערים מול האוצר מעכבים את החתימה על ההסכם
צבא ניגריה: נמצאה נערה נוספת שנחטפה על ידי בוקו חראם
ישראל בעשירייה הראשונה: באיזו מדינה חיים הכי הרבה שנים?

קרובי משפחה וחברים של נוסעי הטיסה שנעלמה מפריז לקהיר מחכים מחוץ לשדה התעופה. רויטרס
קרובי משפחה של נוסעי המטוס, אתמול/רויטרס

אמש אף דווח באתר "הניו יורק טיימס" כי גורם מטעם משרד התעופה האזרחי במדינה ומטעם חברת התעופה הפריך את הטענות כי הטייס או טייס המשנה גרמו להתרסקות במכוון. לטענתו, לא הייתה להם עמדה פוליטית נחרצת והם עברו בדיקות רקע תקופתיות. הגורם מסר כי הטייס, מוחמד סעיד שקיר, הוא בן 36, אדם נחמד ואחראי, שצבר ניסיון של 6,275 שעות טיסה. טייס המשנה הוא מוחמד אחמד ממדו, בן 24, וצבר ניסיון של 2,766 שעות טיסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קרובי משפחה וחברים של נוסעי הטיסה שנעלמה מפריז לקהיר מחכים מחוץ לשדה התעופה. רויטרס
קרובת משפחה של נוסעי המטוס מתפללת לשלומם, אתמול/רויטרס

אתמול טען כוח ימי יווני שהצטרף למאמצים לחיפוש אחר הריסות המטוס, כי מצא שני חלקים שככל הנראה שייכים לו, מדרום לאי היווני קרפטוס וכ-80 קילומטרים מהמקום שבו אבד עמו הקשר. כמו כן, נמסר כי נמצאו חגורות הצלה מהמטוס.

ואולם, מאוחר יותר אמרו גורמים ביטחוניים ביוון כי העצמים הצפים שנמצאו בים התיכון בחיפוש אחר המטוס המצרי הנעדר במהלך היום אינם תואמים את צבעי מטוס "איג'יפטאייר", כחול ולבן. על פי דובר מטעם צבא יוון, "לא נמצאו עצמים כאלה".

(עדכון ראשון: 0:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully