וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאפה של השופטת: סמים הוחבאו מתחת למושב הנאשם בבית המשפט

19.5.2016 / 16:45

שקית ובה סם נמצאה בסריקת שב"ס באולם סגנית נשיא בית המשפט בי-ם לפני דיון בעניינו של נאשם בתיק סמים. שב"ס: ידוע כי יש בעיית אבטחה, ואין זה ניסיון ההברחה הראשון

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
לא ראוי עוד לשמש בית משפט. בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

סוהרי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר (שב"ס) גילו שלשום שקית של סמים מתחת לספסל הנאשמים, שעליו היה אמור לשבת זמן קצר לאחר מכן נאשם בתיק סמים, בבית משפט השלום בירושלים – כך נודע לוואלה! NEWS. על פי החשד, החומר החשוד הוברח לתוך בית המשפט מבלי שאנשי משמר בתי המשפט גילו אותו בבידוק, והודבק בידי אחד מבני משפחתו של האסור מתחת למושבו.

התקרית החמורה אירעה באולמה של סגנית נשיא בית המשפט, חגית מאק-קלמנוביץ, והחומר נתפס בזכות ערנותם של אנשי שב"ס, שסרקו את אולם הדיונים ביסודיות בטרם כניסתו של האסיר. "לפני העלאת אחד האסירים, ששייך לאחד מבתי הסוהר בדרום, בוצעה סריקה באולם הדיונים", סיפר מפקד יחידת נחשון, תת-גונדר פייסל מנדו. "מתחת לכיסא שבו אמור היה לשבת האסיר, נמצא חומר החשוד כסם עטוף בניילון ומודבק מתחת לכיסא. מדובר באסיר עם רקע בסמים, שנשפט גם על שימוש בסמים מסוכנים". לדבריו, מדובר באירוע חמור, ובעקבותיו הוגשה תלונה במשטרה.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
ברגע האחרון: קצב ערער על ההחלטה לא לנכות שליש מעונשו
שנתיים ו-4 חודשי מאסר נגזרו על קצין לשעבר שצילם נשים ללא ידיעתן
מטפל בספא הורשע באונס ובמעשים מגונים בלקוחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסם שנמצא באולם בית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שבני משפחה של אסירים מנסים להבריח לידיהם סמים. "בעבר היו ניסיונות להבריח, ובגלל זה הפכנו את הבדיקה ליסודית הרבה יותר, בייחוד בבית המשפט הזה", הסביר מנדו. בשב"ס זיהו כי בית משפט השלום בירושלים הוא מקום בעייתי מאוד בכל הנוגע לאבטחתו. בית המשפט, המצוי בבניין לשימור שבנתה הממשלה הרוסית עוד במאה ה-19 כחלק ממגרש הרוסים בירושלים, מתפקד כבית משפט מאז תקופת המנדט הבריטי, אז הסבו אכסניות לצליינים רוסים לבית המשפט. עם זאת, הן בבית המשפט עצמו והן גורמי הביטחון יודעים כי מדובר במבנה ישן מאוד, שאינו ראוי עוד לשמש בית משפט.

"זה מקום לא רגיל", הסביר מנדו. "הוא מקום בעייתי מבחינה ביטחונית, מכיוון שיש חיכוך בין העצירים לבין האוכלוסייה. האולמות פתוחים לקהל הרחב. בית המשפט נמצא במרכז העניינים. יש אוכלוסייה רבה, מכל הסוגים, ואנו, כלוחמי נחשון, מביאים בחשבון גם סיטואציות כאלה בחיפושים ויודעים כי יש להיות ערניים יותר בבית משפט זה. בבית משפט השלום בירושלים יש יותר ניסיונות הברחה מבבתי משפט אחרים".

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "משמר בתי המשפט, גורמי שב"ס ונחשון עובדים בשיתוף פעולה הדוק כדי להבטיח מניעת אירועים מסוג זה, של ניסיון הברחת חומרים אסורים לבתי המשפט. גם במקרה זה שיתוף הפעולה בין הגורמים הוכיח את עצמו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully