וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: מטוסי קרב סיניים הסיטו ממסלולו מטוס אמריקני

שני מטוסים הוקפצו לעבר מטוס סיור של ארצות הברית שחג באזור ים סין הדרומי. זאת על רקע טענות הבעלות של סין בים סין הדרומי, שאליהן מתנגד הממשל האמריקני. הפנטגון: "ההסטה נעשתה מעל שטח בינלאומי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שני מטוסי חיל האוויר של סין הסיטו ממסלולו מטוס ריגול אמריקני מעל ים סין הדרומי – כך הודיע הלילה (חמישי) ג'יימי דייוויס, דובר הפנטגון. לטענתו, הפעולה נעשתה מעל שטח ימי בינלאומי ובאופן "בלתי-בטוח". "מחלקת ההגנה בוחנת הסטה ממסלול של מטוס סיור שאירעה ב-17 במאי בידי שני מטוסי קרב סינים", אמר דייויס. "דיווחים ראשונים מצביעים על כך שהתקרית לא הייתה בטוחה", הוסיף דיוויס מבלי להוסיף פרטים נוספים.

"משרד ההגנה יעסוק בסוגיה דרך הערוצים הדיפלומטיים והצבאיים הראויים", הוסיף דייוויס. משרד ההגנה של סין הודיע כי התקרית "ככל הנראה קשורה למעקב הקרוב של צבא ארצות הברית אחר סין".

עוד כתבות בנושא:
סין אישרה: הצבנו "כלי נשק" על אי בים סין הדרומי
בצל החשש מהתחזקותה, אובמה מנסה לגבש חזית תקיפה נגד סין
למרות האזהרות: ארה"ב שוב שייטה באזור המחלוקת עם סין

צילום לויין של האי וודי שבים סין הדרומי, המוכיח לכאורה כי סין הציבה טילי נ"מ במקום, פברואר 2016. רויטרס
צילום לויין של האי וודי שבים סין הדרומי, המוכיח לכאורה כי סין הציבה טילי נ"מ במקום/רויטרס

המתיחות בין סין וארצות הברית התגברה בחודשים האחרונים סביב סוגיית השליטה על אזורים שונים בים סין הדרומי, המהווה נתיב ימי מרכזי. סין טוענת לבעלות על איים רבים הנמצאים בים ואף מקימה איים מלאכותיים, שעליהם מתקנים צבאיים, בהם מערכות מכ"ם ומסלולי נחיתה.

מדינות נוספות באזור כמו וייטנאם והפיליפינים טוענות בעלות על אותם השטחים, וארצות הברית מצהריה שוב ושוב כי לטענות של סין אין בסיס חוקי. וושינגטון חוששת כי סין מתכננת לשלוט צבאית על כל האזור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אי מלאכותי שהקימה סין בים סין הדרומי. רויטרס
אי מלאכותי שהוקם בים סין הדרומי/רויטרס

בחודשים האחרונים ערך חיל הים האמריקני כמה מבצעים שבהם שטו משחתות בסמוך לאיים שעליהם טוענת סין בעלות. זאת, כדי להדגיש את טענתם על כך שמדובר בשטח בינלאומי שאין להגביל בו את חופש הניווט.

בדוח שנתי של הפנטגון לקונגרס שהוגש לפני כמה ימים נטען כי בייג'ינג משתמשת ב"טקטיקות של כפייה" כדי לתבוע את בעלותה עעל השטחים בים סין הדרומי. הדוח טוען כי סין תובעת בעלות על 13 אלף של שטח באזור האי ספרטלי, שעליה טוענת בעלות גם הפיליפינים. סין גינתה את הדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully