וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: במהלך מחאת השוטרים על אלימות נגדם – ניידת הוצתה

יום לאחר שכ-70 אלף אזרחים יצאו להפגנות במחאה על הרפורמה המתוכננת בחוקי העבודה, השוטרים מחו על האלימות נגדם במרכז פריז. כ-350 שוטרים נפצעו עד כה בהפגנות. הנשיא הולנד: "לא איכנע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ניידת משטרה הוצתה היום (רביעי) בפריז, בשיאם של עימותים שפרצו בין אזרחים לשוטרים בנוגע לאלימות שהפעילה המשטרה הצרפתית נגד המפגינים בשבועות האחרונים. השוטרים שהיו בתוך הניידת נמלטו מהמקום, במרכז העיר, כמה מאות מטרים ממוקד הפגנתם של השוטרים, במחאה של האלימות נגדם, לטענתם, מצד "כנופיות" שפועלות בשולי ההפגנות האחרונות במדינה במחאה על הרפורמה המתוכננת בחוקי העבודה.

עדי ראייה סיפרו כי פצצת עשן הושלכה לעבר הניידת, ואזרחים שהיו באזור קראו "משטרה בכל מקום, צדק בשום מקום". כמה שעות לפני כן, נדחתה בקשתם של אזרחים שרצו לקיים הפגנת נגד מול מחאת השוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: משרד המשפטים מבקש להתקין מצלמות אבטחה בתא המחבל מפריז
צעדות 1 במאי ברחבי העולם; הרוג בטורקיה, עימותים בצרפת
צרפת סוערת: עשרות אלפים הפגינו נגד הרפורמה בחוקי העבודה

הפגנת שוטרים והפגנת נגד בפריז, צרפת, 18 במאי 2016. רויטרס
"עשרת האחוזים האלה מאוד אלימים". עימותים במרכז פריז, היום/רויטרס

עיקר ההפגנות היום קשורה לשביתת עובדי הרכבות ונמלי הים, בפתח שבוע של מחאות ושביתות מתוכננות, שנועדו להפעיל לחץ על ממשלתו של הנשיא פרנסואה הולנד. אתמו הפגינו כ-70 אלף אזרחים ברחבי צרפת, ו-87 מפגינים נעצרו. המפגינים מוחים על הרפורמות, שיקלו על העסקת עובדים ועל פיטוריהם, ולטענת המוחים תביא להרעה בתנאי ההעסקה.

אתמול אמר הנשיא הולנד כי 350 שוטרים נפצעו בעימותים עם מפגינים, ו-60 אזרחים הורשעו בתקיפת שוטרים. מפכ"ל המשטרה הצרפתית ז'אן-מארק פלקון הוסיף בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1" כי "שנאה נגד שוטרים מגיעה מחלק קטן באוכולוסיה. עם זאת, עשרת האחוזים האלה מאוד אלימים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת שוטרים והפגנת נגד בפריז, צרפת, 18 במאי 2016. רויטרס
שוטרת מפגינה בכיכר הרפובליקה, היום/רויטרס
הפגנת שוטרים והפגנת נגד בפריז, צרפת, 18 במאי 2016. רויטרס
ציור קיר מחאתי נגד האלימות שמפעילים השוטרים נגד המפגינים, היום בפריז/רויטרס

הולנד הוסיף בריאיון כי הוא "לא ייכנע" ולא מתכוון לסגת מהרפורמה המוצעת, למרות ההפגנות ההמוניות בשבועות האחרונים. כמו כן, הוא הבטיח פעילות חמורה יותר נגד המפגינים. לדבריו, "הפגנה היא זכות, אך עשיית צרות היא פשע".

לטענת הממשלה, הרפורמה תיצור יותר מקומות עבודה. בשבוע שעבר, הממשלה שרדה הצבעת אי-אמון שהגישה האופוזיציה בעקבות הרפורמה. טיוטת החוק נתונה כעת להכרעת הסנאט, אולם טרם ברור אם היא תזכה לתמיכה מספקת בבית הנבחרים.

הפגנת שוטרים והפגנת נגד בפריז, צרפת, 18 במאי 2016. רויטרס
הניידת שהוצתה בפריז, היום/רויטרס
הפגנת שוטרים והפגנת נגד בפריז, צרפת, 18 במאי 2016. רויטרס
השוטרים נמלטו לפני שהניידת עלתה באש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully