וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סוערת: עשרות אלפים הפגינו נגד הרפורמה בחוקי העבודה

10.4.2016 / 15:17

על אף שמספרי השיא מתחילת המחאה נגד החוקים החדשים של הנשיא הולנד נמצאים בירידה, כ-120 אלף איש מחו נגדם ברחבי המדינה. שבעה שוטרים נפצעו ועוד 17 נעצרו. חמושים שיגרו זיקוקי דינור לעבר השוטרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עשרות אלפים הפגינו אתמול (שבת) ברחבי צרפת נגד הרפורמה בחוקי העבודה ובחלק מהמקומות נרשמו גם עימותים אלימים. שבעה שוטרים נפצעו ועוד 17 איש נעצרו בבירה פריז וברן, שם המחאות היו הסוערות ביותר.

בעקבות שינויים שהביאו לריכוך החוק, מספר האנשים בהפגנות ההמוניות שהגיעו לשיאן ב-31 במרץ עם מאות אלפים שגדשו את הרחובות הולך ויורד, מה שעשוי להצביע על הצלחתו של הנשיא פרנסואה הולנד לעצור את הסף.

עם זאת, כ-120 אלף איש יצאו אתמול לרחובות והשתתפו ביום השישי של המחאה. המשטרה התעמתה עם חמושים רעולי פנים, ששיגרו לעברם זיקוקי דינור. ראש משטרת פריז מישל קדו אמר כי אנשיו התעמתו עם "300-400 קיצונים" בהפגנה בעיר הבירה.

עוד ידיעות מהעולם
מהמזרח התיכון לקווקז: זירת היריבות החדשה בין פוטין לארדואן
"חסר תקדים": 13 עובדי מסעדה צפון קוריאניים ערקו לדרום

הפגנה בעיר מארסיי, צרפת, נגד רפורמת העבודה, 9 באפריל 2016. רויטרס
מפגינים נגד חוקי העבודה במארסיי, אתמול/רויטרס
משטרת צרפת מתעמת בפריז עם מפגינים נגד הרפורמה בחוקי העבודה, 9 באפריל 2016. רויטרס
שוטרים מתעמתים עם מפגינים בפריז, אתמול/רויטרס

הרפורמה כוללת שינויים בשעות העבודה וכוונה לרסן את תשלום הפיצויים לעובדים ואת הערעורים על החלטות בתי דין לעבודה. אחרי שחלק מהסעיפים הוסרו בוועידה פרלמנטרית שעוסקת בחקיקה מרחיקת הלכת, ראש הממשלה מנואל ואלס צפוי להוסיף שינויים קטנים נוספים לאחר שייפגש מחר עם מנהיגי הסטודנטים בלשכתו.

המחאה הציבורית גרמה לכאב ראש נוסף להולנד, שרמת הפופולריות שלו כבר נמצאת בשפל החמור ביותר של נשיא מכהן בהיסטוריה המודרנית של צרפת. חוסר שביעות רצון בקרב עמיתיו למפלגה הסוציאליסטית הובילו אותו לסגת מתכניתו לבטל את אזרחותם של אזרחים צרפתים שהורשעו בטרור, צעד שאותו קידם בנחישות מאז מתקפת הטרור בנובמבר.

במקביל, בפריז התקיימה הלילה המחאה הלילית של התנועה "ערים כל הלילה", שהחלה בשולי ההפגנות נגד חוקי העבודה ב-31 במרץ. מאז חבריה מתאספים בכל ערב בכיכר הרפובליקה בפריז, מקיימים שידורי רדיו ומפעילים מטבחי שדה. פעילי התנועה כוללים פעילים למען הסביבה, נגד הומופוביה ואסלאמופוביה, נגד מחירי הדיור ונגד מזון לא בריא.

מפגינים בפריז נגד רפורמת העבודה בצרפת, 9 באפריל 2016. רויטרס
מפגינים נגד חוקי העבודה החדשים בפריז, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully