וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנגבים את הדמעות": החקלאים צפויים להפסיד עשרות מיליונים עקב השרב

18.5.2016 / 8:50

החום הכבד ששרר בימים האחרונים גרם להבשלה מהירה של פירות ולהצפת השוק. כעת, סופג ענף החקלאות הפסדים עקב צניחת המחירים ושליחתו של יבול רב להשמדה בשל עודף היצע. "הנזק אדיר"

עריכה: ניר חן

בעקבות השרב הכבד של הימים האחרונים, בענף החקלאות צפויים לספוג נזקים של עשרות מיליוני שקלים. רוב הנזק נרשם בענף הפירות, וסובלים ממנו בעיקר חקלאים המגדלים אפרסקים, נקטרינות ושזיפים, מאחר שהחום הכבד זירז את הבשלתם. "הנזק הוא אדיר. במקום שהפרי יבשיל בשלושה שבועות, החום הכבד גרם לזה שהוא הבשיל בתוך יומיים-שלושה", אמר דרור אלמגור, חקלאי ממושב ביצרון שבדרום. לדבריו, הנזק במקרה זה כפול - מצד אחד, שליש מהפירות נזרקים, אך מצד שני לשוק אין צורך בכמות הפירות האדירה שהבשילה.

"במקום לשווק את הפירות בשלושה שבועות, כולנו משווקים אותם ביומיים. השוק מוצף וההיצע עולה בהרבה על הביקוש, אז אנחנו נאלצים להוריד את המחירים בצורה דרמטית. אם בימים כתיקונם אני מוכר קילו נקטרינות בארבעה שקלים, אז היום אני מוכר קילו בשניים וחצי שקלים. אני חקלאי כבר 34 שנים ומעולם לא נתקלתי בתופעה כזאת", סיפר אלמגור.

עוד בוואלה! NEWS:
מקצוע מבוקש: 25 אלף מורים הצטרפו למערכת החינוך בתוך חמש שנים
יוזמה ייחודית: כלבים שמפחדים מגברים יזכו לבית חם בקהילת הלהט"ב
דע את חוסר זכויותיך: המדריך המלא לאפליה נגד להט"ב

אפרסקים לפני השמדה, סמוך לביצרון. 17 במאי 2016. ראובן קסטרו
"הממשלה מתעללת בנו". אפרסקים המיועדים להשמדה/ראובן קסטרו

אלמוג הוסיף וסיפר על התחושות הקשות בעקבות ההפסדים הצפויים. "אני גומר את יום העבודה ובערב אנגב את הדמעות ואמשיך הלאה, אין מה לעשות. זה המקצוע המחורבן שלנו", אמר. "הבעיה שהפכנו להיות שק החבטות של הממשלה הזאת בשנים האחרונות. אם הממשלה לא הייתה מתעללת בנו, אז לא היינו היום על הקרשים".

רני בר נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים וחקלאי בעצמו, הסביר כי הנזקים נגרמו בעיקר לבעלי מטעי פירות הקיץ בדרום הארץ ובמרכזה. "הייתה האצה בהבשלה וקשה היה להספיק לקטוף הכול. בתנאים נורמליים הפירות מבשילים יותר לאט והחום הכבד האיץ את ההבשלה", אמר. "הנזק הוא גדול, אבל כרגע מוקדם מדי לכמת את היקפו. החמסין היה בכל המדינה, אבל ממרכז הארץ ודרומה זאת עונת הקטיף של הפירות הללו עכשיו, אז מטבע הדברים הנזקים שם הם גדולים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אפרסקים לפני השמדה, סמוך לביצרון. 17 במאי 2016. ראובן קסטרו
הפירות נמכרים במחיר נמוך במיוחד. יבול האפרסקים שיושמד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully