וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה ייחודית: כלבים שמפחדים מגברים יזכו לבית חם בקהילת הלהט"ב

17.5.2016 / 17:00

בעמותת "תנו לחיות לחיות" זיהו כי כלבים שלא הצליחו להסתגל לדמויות הגבריות במשפחות המאמצות הוחזרו לכלביות. כעת מאורגן יום אימוץ מיוחד במרכז הגאה בת"א - שבו מקווים בעמותה למצוא בית חם לכלבים החששנים אצל זוגות לסביות

הכלב סקולי שהוחזר לתנו לחיות לחיות לאחר שלא הסתדר עם הגבר במשפחה המאמצת. 16 במאי 2016. תנו לחיות לחיות, ספק 500
משפחות רבות מחזירות את הכלבים. הכלב סקולי שהוחזר לכלבייה/ספק 500, תנו לחיות לחיות

"אני הגבר היחיד בבית ועם כולם אנרג'י הסתדר חוץ ממני. בסוף, ארבעה חודשים אחרי שאימצנו אותו, נאלצנו להחזיר אותו לכלבייה" – כך סיפר אתמול (ראשון) יובל וייס, תושב מודיעין, שאימץ עם משפחתו כלב שהתקשה להסתגל אליו, הדמות הגברית במשפחה. הבעיה עמה התמודד וייס, נשוי ואב לשתי בנות, מוכרת לאנשי "תנו לחיות לחיות" המדווחים על משפחות רבות המחזירות כלבים שלא מצליחים להסתדר עם גברים בבתים המאמצים. בעקבות הקושי שהתעורר, יוזמת העמותה יום מיוחד שבו תנסה למצוא בתים חמים דווקא בקרב משפחות וזוגות מקהילת הלהט"ב.

בחג סוכות האחרון ביקש וייס לסייע לכלבים חסרי הישע שנפגעו בשריפה שאירעה בכלבייה בסכנין, והחליט יחד עם אשתו לאמץ את אחד מבעלי החיים מכלביית כפר רות הסמוכה, שרצתה לפנות מקום לכלבים הפצועים. למרות רצונם הטוב, ניסיונותיו לספק לאנרג'י את צרכיו עלו בתוהו לאחר שמונה חודשים. "בשבועיים הראשונים הוא לא נבח ולא השמיע קול, הוא התחבא כל הזמן בממ"ד ולא יצא משם כל היום עד שאשתי באה הביתה", שחזר וייס. "הוא נבח עליי מתוך פחד וכשהייתי מנסה להתקרב אליו הוא כל הזמן היה בורח. הייתה פעם שסגרתי את דלת הרשת של היציאה לגינה שלנו וניסיתי להתקרב אליו. הוא כל כך פחד שהוא פרץ את הרשת ופשוט פער בה חור ענק".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב דימונה חשוד שהתחזה לשוטר - ורימה נשים בעשרות אלפי שקלים
במטע בננות: קולומביה תפסה את מצבור הסמים הגדול ביותר אי-פעם
השרב כמעט נגמר: שיא צריכת החשמל נשבר שוב, היכן היה הכי חם?

הכלב אנרג'י שהוחזר לתנו לחיות לחיות לאחר שלא הסתדר עם הגבר במשפחה המאמצת. 16 במאי 2016. תנו לחיות לחיות, ספק 500
"כל דבר שניסיתי לא עבד". אנרג'י, שהוחזר לכלבייה לאחר שלא הסתדר בבית משפחת וייס/ספק 500, תנו לחיות לחיות

בעמותת "תנו לחיות לחיות" סיפרו כי אנרג'י, כמו כלבים רבים נוספים, אומצו בעבר על ידי משפחות הטרוסקסואליות והוחזרו לכלבייה עקב קשיי הסתגלות לדמות הגברית במשפחה. הבעיה הולידה את היוזמה הייחודית שתצא לדרך ביום רביעי הקרוב, אז תתמלא רחבת המרכז הגאה בתל אביב בכלבים הממתינים לאימוץ. רגע לפני פתיחת אירועי הגאווה לשנת 2016, החליטו אנשי המרכז הגאה לאמץ את הכלבים הנטושים שטרם נמצאה להם קורת גג, ולהזמין זוגות ומשפחות מקהילת הלהט"ב ליום אימוץ מיוחד.

כמו וייס, גברים נוספים שאימצו כלבים חששנים עם בנות זוגם נדחו על ידיהם על אף שניסו להעניק להם בית אוהב. "אמרו לי 'תשים חולצה שלך מתחת לאוכל שלו כדי שהוא יריח את הריח שלך ויתרגל אליך', 'לפני שאתה נותן לו לאכול, תשחק עם האוכל כדי שהוא יריח שאתה הבאת לו אותו'. אבל כל דבר שניסיתי לא עבד", הוסיף וייס. "ניסיתי להעלות בהדרגה את אורך הטיולים שלנו ביחד. מרבע שעה לחצי שעה ושעה - אבל זה לא עזר והוא המשיך להתרחק ממני. זמן קצר אחרי שהחזרנו אותו לכלבייה, ראיתי בפייסבוק שעוד משפחה לקחה אותו, אבל החזירה אותו משום שהוא לא הסתדר עם הדמות הגברית במשפחה. הרגשתי הקלה שזה לא היה משהו אישי נגדי, זה קרה לאנרג'י עם כל הגברים".

בארגון היום המיוחד, מבקשים בעמותה לקרוא ספציפית לחברות הקהילה הלסביות לאמץ כלבים שאינם מוצאים בית חם במשפחות הטרוסקסואליות. הצוות בבית המחסה של "תנו לחיות לחיות" בכפר רות הבחינו עם הזמן שמדובר בעשרה כלבים שמעדיפים נשים ואינם מצליחים להסתדר עם גברים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הכלב ברי שהוחזר לתנו לחיות לחיות לאחר שלא הסתדר עם הגבר במשפחה המאמצת. 16 במאי 2016. תנו לחיות לחיות, ספק 500
ברי החושש מגברים שהוחזר לכלבייה/ספק 500, תנו לחיות לחיות

"יכולות להיות לכך הרבה סיבות, אופציה אחת היא שהכלבים שעברו התעללות על ידי גברים, וסטטיסטית זה קורה יותר על ידי גברים מאשר נשים", הסבירה גל בכר, מאלפת בעמותה המגדלת בעצמה כלבה חששנית עם בת-זוגה. "לכלבים יש נטייה לעשות הכללה. הם עשויים להכליל את הפחד לכל הגברים ולפחד מכל הגברים", הוסיפה.

בכר הסבירה בנוסף כי יש כלבים המפחדים מגברים מאחר שלא נחשפו אליהם בזמן הנכון. "בין גיל שלושה חודשים ועד גיל שנה כלבים אמורים להיחשף לעולם כדי ללמוד להתמודד עם דברים, למשל ילדים, מכוניות, גברים או נשים", אמרה. "ייתכן שכלבים אלו מעדיפים נשים פשוט כיוון שלא נחשפו מספיק לגברים בזמן הקריטי הזה. גם אצלנו בעבר רוב המטפלים היו נשים, והייתה להם חשיפה מועטה לגברים שאינם מכירים. בנוסף, רוב הכלבים שמעדיפים נשים הם פשוט כלבים שהם פחדנים באופן כללי. הם לרוב יפחדו יותר מגברים מאשר מנשים בעיקר בגלל סממנים פיזיים. הם גם מריחים ועושים הבחנה בין גבר לאישה, אבל ככל שמדובר בגבר גדול פיזית או עם קול בס סמכותי יותר, אז הכלב יחשוש עוד יותר".

לדברי בכר, העדפת הנשים של חלק מהכלבים באה לידי ביטוי בפחד מנוכחות גבר בקרבתו. "כל כלב מגיב אחרת. יש כלב שינבח, אחר יקפא או יברח בשל נוכחותו של גבר. יש אצלנו שני כלבים שכבר אומצו לכמה חודשים על ידי משפחה שעשתה עבודה עם הכלב, אבל זה לא היה מספיק", הסבירה. "סקולי, למשל, הוא כלב מאד עדין שבמשך חצי שנה לא נקשר לגבר במשפחה. הוא כן נקשר מאד לאישה וסמך עליה, אבל היה מבועת מהגבר עד כדי כך שהשתין מפחד כשראה אותו, על אף שהגבר ניסה מאד להתחבב עליו. לפעמים פשוט מדובר בתהליך ארוך כדי לבנות אמון בגבר ולמשפחות קשה, ולא תמיד יש את אורך הרוח להתמודד עם זה. עם נשים זה הרבה פחות בעייתי".

בכר ושאר צוות המטפלים מסבירים כי בחלוף הזמן, הבינו שבבית עם נשים יהיה לכלבים יותר קל להתאקלם. ילדים צעירים לא מהווים בעיה, ולטענתם, אם יגדלו עם הכלב הוא לא יפחד מהם גם כשיהפכו לנערים ולאחר מכן לגברים. "זה פחות מתאים לנשים רווקות הטרוסקסואליות, כי כאשר כן ייכנס גבר לחיים שלהן פתאום תתעורר בעיה, ואנו ממש לא מעוניינים שהכלב יחזור לכלבייה", אמרה בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully