וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לטילי נ"ט: צה"ל נטע עצים בגבול הרצועה בצל איתור המנהרות

22.5.2016 / 14:15

הפעילות ההנדסית של פיקוד הדרום לאיתור מנהרות בגבול עזה נמשכת, ובאוגדת עזה הוחלט להרחיב את הנטיעות בצדי הדרכים הסמוכים לרצועה. העצים, מקווים בצה"ל, יקשו על שיגורי פתע של נ"ט לעבר רכבים ואזרחים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בעוד הפעילות ההנדסית של פיקוד הדרום לאיתור מנהרות נמשכת וצה"ל שומר על היקף נכבד של כלים הנדסיים בסמוך לגדר המערכת, הוחלט באוגדת עזה להרחיב את שתילת העצים לצד הכבישים שבהם נעים כלי רכב צבאיים ואזרחיים. זאת ברקע האיום המתגבר של שיגור טילי נ"ט מהשטח הפלסטיני.

החשש בפיקוד הדרום הוא כי לקראת איתור המנהרה הבאה, יגבירו ארגוני הטרור ברצועה את השימוש בטילי נ"ט וינסו לשגרם לעבר כלי רכב ואזרחים לשם הרתעה. בעבר נטעו במערכת הביטחון עצים לצדי ציר תנועתה של רכבת ישראל בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה עקב חשש דומה.

בשלב זה, הופסקה הפעילות ההנדסית ממערב לגדר המערכת. גורם ביטחוני בכיר דחה את הפרסומים בכלי התקשורת בעזה, לפיהם חמאס הגיע להסדר מול ישראל בתיווך מצרים, שבעקבותיו יופסק ירי פצצות המרגמה לעבר כוחות צה"ל בתמורה להפסקת הפעילות ההנדסית באזור. הגורם אמר לוואלה! NEWS כי הכוחות פועלים לפי צורך מבצעי. "אם נדרש, נחצה את גדר המערכת לצורך איתור מנהרה. לא נוותר על חופש הפעולה של צה"ל בשום מצב", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"פגיעה בתעשיות הביטחוניות": הצעד האמריקני שמקשה על הסכם הסיוע
יעלון למפקדים: "הביעו דעה גם אם היא מנוגדת לדרג המדיני"
הותר לפרסום: נעצר פלסטיני שהבריח אמצעי לחימה לחמאס דרך הים

נטיעת עצים סביב נחל עוז להסוואת רכבים ואזרחים מפני ירי נ"ט. נחל עוז. מאי 2016. אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אמיר בוחבוט
עצים שניטעו בסמוך לקיבוץ נחל עוז/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בינתיים, נשמרת נוכחות גדולה מאוד של כלי הנדסה בפיקוד הדרום, הכוללת דחפורים, "דרילרים", טרקטורים ומחפרים, זאת במטרה להשלים את הפעילות ההנדסית לאיתור המנהרות. גורמים צבאיים בפיקוד אמרו אתמול כי "יש מספר שיטות הנדסיות לאיתור מנהרות והיקף הכוחות בשטח עונה לדרישות". לדבריהם, הכלים מטופלים על ידי מכונאים בשטח כדי לא להוריד את היקף הפעילות בכמה אזורים.

החשש מירי טילי הנ"ט מבוסס על אירועי העבר, ובהם עליית המדרגה בירי מעבר רצועת עזה באפריל 2011. בחודש זה, מיד לאחר ירי צלפים, שוגר טיל נ"ט לעבר אוטובוס שהסיע תלמידים בסמוך לקיבוץ נחל עוז. כתוצאה מפגיעת הטיל באוטובוס, נפצע נער בן 16 אנושות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נטיעת עצים סביב נחל עוז להסוואת רכבים ואזרחים מפני ירי נ"ט. נחל עוז. מאי 2016. אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אמיר בוחבוט
נטיעת עצים בסמוך לנחל עוז/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully