וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נאסר על קומיקאי לחזור על שיר פוגעני כלפי ארדואן

17.5.2016 / 23:13

בית המשפט בהמבורג קבע כי השיר שהקריא יאן בוהמרמן בטלוויזיה כולל מסרים "פוגעניים ומשמיצים", וכי הוא חצה את הגבול של ביקורת סאטירית. טרם התקבלה החלטה אם להעמידו לדין בגין העלבת ראש מדינה זרה

עריכה: אביב אירגז

בית המשפט בגרמניה פסק היום (שלישי) כי הקומיקאי הגרמני יאן בוהמרמן לא יורשה לחזור על השיר המיני והבוטה, הנוגע לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהקריא ברשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF. על פי החלטת בית המשפט בהמבורג, תוכן השיר כולל מסרים "פוגעניים ומשמיצים", והוא חצה את הקו שבין ביקורת סאטירית לפגיעה של ממש.

עם זאת, נקבע כי כמה שורות מתוך השיר השנוי במחלוקת נמצאות בגבולות הראוי והחוקי. בכל מקרה, בוהמרמן יוכל לערער על החלטת בית המשפט. במקביל, התביעה הפדרלית טרם החליטה אם לפתוח נגדו בחקירה בגין הפרת סעיף בחוק האוסר על העלבת ראש מדינה זר. הערוץ הוריד את השיר מהארכיון שלו, אך הדגיש כי הדבר לא הפר את החוק.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה: הממשלה אישרה העמדה לדין של קומיקאי שהעליב את ארדואן
הסרטון הסאטירי שעצבן את ארדואן: "גרמניה היא לא טורקיה"

תכנית טלוויזיה בגרמניה לועגת לארדואן בקליפ סאטירי. ספק 500
"היו דעות שונות בין חברות הקואליציה בנושא". מתוך הסרטון/ספק 500

לפני כחודש אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל כי ממשלתה אישרה את בקשתה של טורקיה להעמיד לדין את הקומיקאי. על פי החוק בגרמניה, על הממשלה להעניק אישור לתביעה להגיש כתב אישום בגין עברה של העלבת מנהיג זר, וכעת על התביעה לפתוח בחקירה ולשקול את הנושא. הבקשה הגיעה בזמן לא נוח עבור מרקל, בצל יישום הסכם הפליטים בין האיחוד האירופי וטורקיה, שאותו הובילה הקנצלרית במטרה להשתלט על גל הפליטים המגיע ליבשת.

"היו דעות שונות בין חברות הקואליציה בנושא ובסופו של דבר החלטנו לתת אישור במקרה ספציפי זה", אמרה מרקל. היא הדגישה כי "אין ההחלטה שופטת את האדם המושפע ממנה או נותנת עמדה על גבולות חופש האומנות, העיתונות והמחשבה". היא אף ציינה כי הממשלה מתכוונת לבטל את החוק הנוגע להעלבת ראש מדינה, ומסרה כי הביטול ייכנס לתוקפו ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully