וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לכפר פלסטיני: פנו את השטח לטובת אימונים של צה"ל

17.5.2016 / 5:03

הצעת המדינה לתושבי מסאפר יטא שבדרום הר חברון הועלתה במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד ההכרזה הלא חוקית על שטח אש באזור. "עד כה המדינה לא הסבירה למה דווקא השטח הזה חיוני ואי אפשר להשתמש בשטח אחר"

חיילי לוט"ר במהלך אימון. אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
"המדינה לא לוקחת בחשבון שגרים שם". חיילי צה"ל באימון, 2014/ראובן קסטרו

תושבי הכפר מסאפר יטא שבדרום הר חברון דחו את הצעת המדינה לפנות חלק ניכר משטח הכפר לטובת אימונים של צה"ל. ההצעה הועלתה במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי האגודה לזכויות האזרח ועו"ד שלמה לקר נגד ההכרזה הלא חוקית על שטח אש באזור.

לפי הצעת המדינה, 68.8% מהשטח ישמש לאימונים באש חיה לתקופה של מאה ימים בשנה, שכוללת גם את עונת החקלאות. אימונים אלו ידרשו פינוי של יותר מ-700 בני אדם לתקופות ממשוכות.

לדבר האגודה, "הצעת המדינה מוכיחה שהיא לא לוקחת ברצינות את העובדה שישנם פלסטינים שמתגוררים בשטח, שילדיהם לומדים בכפרים שאותם מבקשים לפנות, ושהם מתפרנסים מהחקלאות ומרעיית הצאן במקום. בנוסף לכך, הרצון לפנות אותם במהלך עונת החקלאות מראה כי הנזק הצפוי לאדמות המעובדות לא נלקח בחשבון, על אף שנזק כזה נגרם בעבר גם כשהתקיימו באזור אימונים יבשים". המתווה כולל גם את הכפרים מע'ייר אל עביד ומופקרא, שכבר הוחרגו לפני ארבע שנים מהאזור הפעיל של שטח האש על ידי שר הביטחון.

"עד כה המדינה לא הסבירה מדוע השטח חיוני לצרכי הצבא ומדוע לא ניתן לעשות שימוש חלופי בשטחי האש העצומים שבישראל, והיא משנה את נימוקיה מעת לעת. גרירת הרגליים של המדינה לאורך 16 שנות התדיינות מעלה תהיות רבות לגבי תוקפן וכנותן של טענותיה", אמרה עו"ד תמר פלדמן, מנהלת המחלקה לזכויות אדם בשטחים באגודה לזכויות האזרח. לדבריה, ההכרזה על שטח האש מנוגדת לדין הבינלאומי והניסיון לפנות את התושבים הוא הפרה חמורה של דיני הכיבוש. העותרים חזרו וביקשו מבית המשפט להוציא צו על תנאי שבו המדינה תתבקש להסביר מדוע היא מתעקשת לגרש את התושבים מבתיהם ומאדמותיהם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המגעים לממשלת אחדות: "הרצוג דרש את תיק התקשורת, המשפטים או התרבות"
הותר לפרסום: נעצר פלסטיני שהבריח אמצעי לחימה לחמאס דרך הים
פיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע קל; המחבל נתפס ונעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully