וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרווחה יגדיל את תקציב הסיוע לקהילת הלהט"ב ל-8 מיליון שקל

17.5.2016 / 1:05

לקראת יום המאבק בלהט"בופוביה הודיע המשרד על הגדלת התקציב בשלושה מיליון שקלים. במסגרת פעילותו בקהילה, מתכנן המשרד ליצור מענה טיפולי רצוף לטרנסג'נדרים, ולהקים מסגרות ייעודיות נוספות לנוער להט"בי

מצעד הגאווה, תל אביב, 12 ביוני 2015. ראובן קסטרו
המשרד יעסוק במתן מענה טיפולי לטרנסג'נדרים עוד השנה. מצעד הגאווה בת"א, 2015/ראובן קסטרו

לקראת יום המאבק בלהט"בופוביה שיצוין היום (שלישי) ברחבי העולם, הודיע משרד הרווחה על הגדלת התקציב המוקצה לארגוני הקהילה בכשלושה מיליון שקלים. כיום, סך כל התקציבים הניתנים לצרכיהן של קבוצות הקהילה המצויות בסיכון עומד על כחמישה מיליון שקלים בכל שנה, וכעת יעמוד התקציב השנתי על שמונה מיליון שקלים. הגידול בתקציב יוקצה להרחבת המענה הקיים במסגרות הלנת חירום לנוער להט"בי ולארגונים המספקים תמיכה לצעירות וצעירים מהקהילה הטרנסג'נדרית.

בין היתר, מתכננים במשרד להקים מסגרת הלנת חירום לנוער מקהילת הלהט"ב בעלות של כמיליון שקלים לשנה, זאת בנוסף ל"בית דרור" המופעל כיום במימון המשרד. עלות הפעלת "בית דרור" עומדת על כשני מיליון שקל בשנה, והוא מופעל בשיתוף עמותת "אותות" ועיריית תל אביב.

עוד ידיעות בנושא חברה ורווחה בוואלה! NEWS:
על ראש המנוף ב-50 מעלות: גל השרב מסכן את הפועלים
יעלון על מחאת המילואימניקים הגאים: "אין כל צורך בחקיקה"
"בריונות": קבלן הסיר מצבה מקברה של ניצולת שואה - ללא ידיעת המשפחה

חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב 12 יוני 2015. מגד גוזני
מצעד הגאווה בתל אביב בשנה שעברה/מגד גוזני

במשרד הרווחה מתכננים להשלים עוד השנה את ייסודו של רצף טיפולי לצעירים ולצעירות בתהליכי שינוי מין. במסגרת התהליך, יוקם הוסטל לטרנסג'נדרים שיעניק מעטפת טיפולית אינטנסיבית, העצמה וקידום לקראת חיים עצמאיים. עלות הפעלתו של המרכז תעמוד גם היא על כמיליון שקלים.

המשרד מפעיל זה שנה דירת מעבר לצעירות טרנסג'נדריות בשיתוף עמותת "אותות", עיריית תל אביב והמוסד לביטוח לאומי. הדירה מהווה קורת גג לצעירות שנפלטו ממסגרות אחרות, שבה הן יכולות לבטא את עצמן, לחוש ביטחון ושייכות ולהשלים את תהליך שינוי המין. המסגרת מציעה הדרכה וליווי סוציאלי בהגשמת שאיפותיהן של הצעירות, כמו השלמת בגרויות, עידוד לרכישת השכלה, מציאת תעסוקה, מעבר לדיור עצמאי והקניית מיומנויות קיום.

בעקבות הצלחת הפעילות בדירה צפויה להיפתח מסגרת המיועדת לצעירים טרנסג'נדרים שתפעל במתכונת דומה. בסך הכל, ישקיע משרד הרווחה ברצף הטיפולי לטרנסג'נדרים יותר ממיליון וחצי שקלים בשנה, זאת בנוסף למימון הטיפול הפסיכו-סוציאלי לאנשי קהילת הלהט"ב ובני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully