וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ראש המנוף ב-50 מעלות: גל השרב מסכן את הפועלים

החום פוגע אנושות במי שעובד בשמש הקופחת וגבה נפגעים רבים ממכות חום, נפילות והתייבשות. "הם מסרבים להתפנות מחשש לאובדן פרנסה - ומשרד הכלכלה לא מתערב". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

גל החום ביומיים האחרונים, שצפוי להימשך במהלך השבוע, טומן בחובו סכנות רבות לפועלים שעובדים תחת השמש הקופחת ומבלי שקיבלו הנחיות לעבודה בתנאים שכאלה. היום (שני) פועל נפצע קשה בתל אביב לאחר שנפל מפיגום, פועל בשגב שלום נפגע קשה ממכת חום ובשעת הבוקר נפצע פועל בכפר יונה באורח בינוני. השניים פונו לבתי החולים. מלבדם, עשרות פועלים פונו ביומיים האחרונים לקבלת טיפול רפואי בגלל התייבשות ומכת חום, ופועל שעבד במתחם בעכו התמוטט ומת במקום.

לדברי ממונה בטיחות ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון, קיים קשר ישיר בין מזג האוויר לריבוי התאונות. זאת, לא רק בשל התנאים הקשים אלא גם כי פועלים רבים חוששים לפרנסתם ומסרבים להתפנות. "אין ספק שעומס החום הכבד גורם לירידה בריכוז ולחוסר ערנות מצד הפועלים, שגם ככה תנאי העבודה שלהם בבניין קשים ביותר", אמר. "לדוגמה, היעדר מיזוג, היעדר סביבה נאותה למנוחה. במרבית המקומות אין מי שתייה קרים וזמינים לעובדים. רבים מהעובדים אשר חשים ברע, פוחדים ומסרבים להתפנות עקב החשש לאיבוד פרנסה ויום עבודה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"מפחיד ובלתי צפוי": אפריל האחרון שבר את שיאי החום העולמיים
השרב הקיצוני נמשך: היום הטמפרטורות ירדו - והלחות תעלה
"שרב של פעם בעשור": נשבר שיא צריכת החשמל בחודש מאי

פועלים עובדים סמוך לבית ספר נווה עוז ראשון לציון , אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
אין הנחיות מצד משרד הכלכלה בנוגע לעבודה תחת השמש/ראובן קסטרו

עוד הוא הוסיף כי אין הנחיות ברורות מצד משרד הכלכלה לקבלנים ולעובדים בכל הנוגע לעבודה בעומס חום. "לצערי הרב, יש בסמכות וביכולת של משרד הכלכלה לתת הנחיות ברורות בנושא, כולל הגבלות לגבי העבודה, אך כהרגלו, כנראה, מפחד להתעמת עם הקבלנים ובעלי האינטרסים ולא נוקף אצבע בזמן, בימים בהם עשרות נפגעים כתוצאה מגל החם הכבד", אמר. עם זאת, ציין בן שמעון לחיוב את עבודת המוסד לבטיחות וגהות, אשר בימים האחרונים פרסם המלצות להתמודדות עם עומס החום.

גם בגזרת המנופאים המצב בעייתי והעובדים נאלצים להתמודד עם תנאי עבודה לא פשוטים בימים החמים. "אין הנחיות ברורות לגבי עבודה בחום, כל אתר עושה מה שעולה על רוחו", אמר סמיון לבדב, האחראי מטעם וועד המנופאים על נושא הבטיחות. "כל קבלן עושה מה שהוא רוצה, אין הנחיות של משרד הכלכלה לעצירת העבודה ושעות מנוחה. המנופאים נמצאים בסיכון הכי גבוה כי הם נמצאים בראש המנוף וחוסר ערנות שנגמרת כתוצאה מהחום יכול לגרום לתאונה קטלנית. הבעיה שלנו היא שהמנופים שלנו מאוד ישנים; יש להם בעיה של בידוד והם סופחים אליהם חום והטמפרטורה יכולה להגיע בממוצע ל-50 מעלות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שפרסמה עובדת על מנוף בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך
פרויקט הבנייה של גינדי בתל אביב, שוק הסיטונאים. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"גם בירידה מהמנוף, הפועלים מקבלים כוויות בידיים"/ראובן קסטרו

לדבריו, לא רק העבודה על המנוף היא קשה, אלא גם העלייה והירידה ממנו. "אנשים נפגעים בידיים מכוויות", הסביר. "הקבלנים רוצים כמה שיותר עבודה במהלך היום. עצירת עבודה עלולה לגרום לקבלן נזק כלכלי כבד. בגלל שהמנופים הם משנות ה-70, אין אפשרות מעשית לחבר מזגן. כשעובדים תחת תנאים קשים כאלו זה מה שקורה כי אנחנו פוחדים לאבד את העבודה והפרנסה".

ממשרד הכלכלה טרם התקבלה תגובה לדברים.

חברת החשמל: "מעריכים ששיא הצריכה יישבר שוב"

אחת ההשלכות הנוספות של גל החום היא צריכת החשמל המוגברת. לדברי ראובן שדי, עובד חברת החשמל, הם פועלים משעות הבוקר המוקדמות אך מצוידים היטב לקראת תנאי מזג האוויר הקשים. "החברה מותשים ממזג האוויר אבל דבקים במטרה", אמר לאולפן וואלה! NEWS. "חם מאד, אני מזיע כולי, אנחנו עובדים מהשעות המוקדמות של הבוקר ואנחנו מותשים מאוד. יש לנו בקבוקי שתיה, מים קרים וציוד נוסף".

לדברי אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל, שיא הצריכה צפוי להישבר. "אתמול היה 11,350 מגה וואט ואנחנו מעריכים שנגיע ל-11,500, שזה שיא חדש", אמר. "מכיוון שיש חום גדול ואנחנו לא רוצים שאנשים יישארו בלי מזגן, העובדים עובדים מול מתח חי ולא מנתקים את החשמל ובכך מסכנים את החיים שלהם. התחזית שלנו מכילה עניין פסיכולוגי משמעותי, כי אנשים שומעים שחם ומדליקים מזגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully