וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק עלול להיסגר: מנדלבליט הורה להקפיא משפט רצח עקב היעלמות עד

17.5.2016 / 8:01

לפני שנתיים, מיד לאחר הגשת כתב אישום, נעלם עד שהפליל את הנאשם ברצח מתן אדלשטיין ב-2011 בקריית אתא. בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה הורה בית המשפט המחוזי לבטל את התנאים המגבילים שהוטלו עליו. אם העד לא יימצא בתוך חמש שנים – התיק ייסגר

מתן אדלשטיין נרצח בקרית אתא בדקירה בלב, אוגוסט 2011. רפרודוקציה, ערן גילווארג
נרצח בקטטה ליד ביתו. מתן אדלשטיין/ערן גילווארג, רפרודוקציה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע במוצאי שבת על עיכוב ההליכים במשפט רצח משום שעד תביעה מרכזי נעלם. שלשום הודיע בית המשפט המחוזי בחיפה על ביטול התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשם ברצח ובשלב זה הוקפא המשפט. אם העד לא יימצא בתוך חמש שנים – התיק ייסגר.

מדובר בטלטלה נוספת במקרה הרצח של מתן אדלשטיין, צעיר בן 21 מקריית אתא, שנרצח לפני חמש שנים במהלך קטטה שפרצה בסמוך לביתו. במשטרה חשדו כי הרוצח הוא מיכאל בן-שושן, כיום בן 24, אולם בידי החוקרים לא היו מספיק ראיות כדי לבסס נגדו כתב אישום ולא הצליחו לעצור אותו במשך שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
שקד מגנה את השתלחות חברו של קובי פרץ בשופטת: "קו אדום"
"זכותו של הרצוג": 18 מזכירי סניפי העבודה תומכים בכניסה לממשלה
על רקע פרשת החייל היורה: קמפיין תמיכה בדרוזית הנאשמת בלינץ'

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
הורה לדווח לו מדי חצי שנה על הפעולות לאיתור העד. מנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

מה שהביא למפנה בחקירה הייתה הקלטת שיחה שערכה אמו של המנוח עם צעיר אחר שהיה עד לרצח. המשטרה ציידה אותה במכשיר הקלטה ובשיחה עם העד היא דובבה אותו וזה הפליל את בן-שושן. כשלוש שנים אחרי הרצח נעצר בן-שושן והוגש נגדו כתב אישום.

בעקבות כך הוגש לפני שנתיים כתב אישום בגין רצח נגד בן-שושן, המיוצג על ידי עו"ד דוד יפתח. אולם עם הגשת כתב האישום עזב העד שהוקלט את הארץ, ומאז נכשלו הניסיונות לאתר אותו והמשפט נדחה שוב ושוב וכעת עוכבו ההליכים המשפטיים נגדו. אם תוך חמש שנים לא תחול תפנית נוספת והעד לא יגיע למסור את עדותו בפני בית המשפט, התיק ייסגר סופית. היועץ המשפטי לממשלה הורה לדווח לו מדי חצי שנה בנוגע לפעולות הננקטות כדי לאתר את העד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully