וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נשקול איסור מכירת סיגריות לכל מי שנולד אחרי 2001

שר הבריאות של מדינת קווינסלנד, שבצפון-מערב המדינה, אמר כי הוא שוקל לקבל את המלצות האגודה המקומית למלחמה בסרטן, לאחר שכבר ננקטו שורה של צעדים חוקיים להגבלת העישון. "ברור כי עישון כבר לא מקובל חברתית"

חפיסת סיגריות בסידני, אוסטרליה, יולי 2011. AP
"כישלון לפעול היום רק יגביר את המעמסה על ילדינו מחר". חפיסת סיגריות בסידני, אוסטרליה/AP

קמרון דיק, שר הבריאות של מדינת קווינסלנד שבאוסטרליה, מסר היום (ראשון) כי הוא מוכן לשקול איסור מוחלט על מכירת סיגריות ומוצרי טבק לכל מי שנולד אחרי שנת 2001 – כך דווח בסוכנות הידיעות האוסטרלית. האגודה למלחמה בסרטן של קווינסלנד הציעה את האיסור, במטרה להביא למנוע באופן מוחלט את העישון במדינה שבצפון-מערב אוסטרליה.

דיק הבהיר כי הוא פתוח לרעיון, אולם הוסיף כי ברצונו לראות תחילה את השפעות היישום של החקיקה הנוכחית, שנועדה לצמצם את אוכלוסיית המעשנים בקווינסלנד. לדבריו, מכ-30% מעשנים באוכלוסייה לפני 15 שנים, מדיניותו הנוכחית הצליחה להפחית את שיעור המעשנים ל-15%. חקיקה חדשה צפויה להפחית את המספרים עוד יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
"שרב של פעם בעשור": שיא של כל הזמנים בצריכת חשמל בחודש מאי
לבקשת ישראל: אוקראינה תסגיר חשוד בניסיון רצח שנמלט מהארץ
"לאיש לא אכפת מהטענות על יחס מבזה לנשים מצד טראמפ"

קמרון דיק, שר הבריאות של קווינסלנד, אוסטרליה. טוויטר, צילום מסך
"נהיה חייבים לחשוב היטב על כל הסוגיות". דיק/צילום מסך, טוויטר

"ברור כי עישון הפך לדבר שאינו מקובל חברתית בקווינסלנד", טען השר. בהתייחסות ליוזמה המדוברת, הבהיר דיק כי "עשויות להיות לכך השלכות לא מכוונות, ונהיה חייבים לחשוב היטב על כל הסוגיות, בעיקר בנוגע לאזורים תיירותיים".

לאחרונה אושרו במדינה חוקים האוסרים על עישון בתחנות אוטובוס ובתחנות מוניות, במרכזי קניות פתוחים, ובסמוך למעונות לילדים ולמתחמי ספורט שבשימוש ילדים. כמו כן, אזורי עישון מיוחדים יוקצו לעובדים בדיור מוגן לאזרחים מבוגרים, וייאסר עליהם לעשן במקומות אחרים.

מזכ"ל האגודה המקומית למלחמה בסרטן, ג'ף דן, בירך על עמדת הממשלה בנוגע למניעת עישון, אולם טען כי ניתן לעשות יותר בנושא. "זה אומר שצעירים שיגיעו השנה לגיל 15 לעולם לא יוכלו לעשן באופן חוקי – וכך נוביל לקץ הקללה של הסיגריות", אמר, "דבר אחד בטוח – כישלון לפעול היום רק יגביר את המעמסה על ילדינו מחר, בכל הנוגע למחלות ולעול כלכלי הקשור לסיגריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully