וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ישראל: אוקראינה תסגיר חשוד בניסיון רצח שנמלט מהארץ

15.5.2016 / 18:47

לוואלה! NEWS נודע כי החשוד, שכבר ריצה מאסר בישראל, ירה לכאורה לפני כשנתיים במבלים בכניסה למועדון בצפון, ולאחר מכן נמלט מישראל. פרקליטו בקייב ערער על ההחלטה להסגירו בטענה שיש להעניק לו מעמד של פליט

שוטר עוצר גבר. ShutterStock
החשוד הגיע לפני כשנתיים עם אקדח למועדון וירה לעבר המבלים/ShutterStock

אזרח ישראלי נעצר לפני כשלושה חודשים בקייב בירת אוקראינה ולאחרונה הוחלט בעקבות בקשת ישראל להסגירו לארץ. לוואלה! NEWS נודע כי לחשוד, שישב בעבר בכלא בישראל, מיוחסות עבירות חמורות של ניסיון רצח, ביצוע עבירה פלילית תוך שימוש בנשק ושיבוש מהלכי משפט. אף שבית המשפט המקומי בקייב קבע כי יש להסגירו, פרקליטו האוקראיני ערער על כך בטענה כי יש להעניק לו מעמד של פליט ובכך להימנע מהסגרה.

החשוד נסע לאוקראינה לאחר שככל הנראה היה מעורב בתקרית ירי מחוץ למועדון מוכר בצפון הארץ. לפי החשד, הוא הגיע לפני כשנתיים עם אקדח לקרבת המועדון ואז ירה לעבר מבלים, מסיבה שאינה ברורה. אחד מהם נפצע באורח בינוני עד קשה. היורה לכאורה נמלט מהזירה ומאוחר יותר גם מישראל.

לפני שלושה חודשים, בשיאו של חודש פברואר, הוא נעצר בקייב לאחר שישראל הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי. מאז הוא נותר במעצר ולאחרונה בית המשפט אישר את הסגרתו ארצה. עורכי דינו נאבקים כעת בהחלטה. בערעור שהוגש בקייב לאחרונה נטען בין היתר שהחשוד הוחתם על מסמכים שלא כדין ואף כי המתורגמן ששימש אותו פעל שלא כחוק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"חוקרים כאילו תפסו נאצים": עדויות מחקירת הלוחם הנאשם בהרג פלסטיני
השרב נותן את אותותיו: שריפות ברחבי הארץ, גבר נפגע קשה ממכת חום
יועץ לשר הביטחון: "רס"ן רועי קליין פעל בשיקול דעת מוטעה"

החשוד נכלא בעבר - עקב תקרית דומה

עו"ד מרדכי ציבין אשר מטפל בישראלים שהסתבכו בחו"ל ומייצג את החשוד הוסיף: "יש לי אמון מלא במערכת המשפטית באוקראינה ואני בטוח כי בית המשפט יתייחס לנושא בצורה עניינית, וללא יערב שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים".

בעבר היה החשוד מעורב בתקרית דומה מחוץ למועדון בתל אביב אשר בגינה ריצה עונש של חמש שנות מאסר. לפי האישום הוא ניסה להיכנס למועדון והביע כעס על הסלקציה בכניסה אליו. בעקבות ויכוח שהתעורר עם המאבטחים פתח בצעקות ובגידופים, ואף איים כי "מבטים יכולים להרוג" וכי הוא קרוב משפחה של אחד מעברייני הצמרת בישראל. הם הרחיקו אותו מהמועדון וכעבור שעה החשוד חזר עם רכבו למקום. בעת שחלף על פני המועדון שלף אקדח וירה ירייה בודדת מטווח של כחמישה מטרים אל עבר המבלים. לאחר מכן, נמלט מן המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully