וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי גילוי המנהרות: מצרים אישרה כניסת משאיות מלט לרצועה

13.5.2016 / 10:18

בניגוד למטרות מנגנון הפיקוח המשותף לישראל, לאו"ם ולרשות, פתחה מצרים את מעבר רפיח להולכי רגל ולמשאיות המלט. במערכת הביטחון מתחו ביקורת על ההחלטה, בייחוד לאחר שהתברר כי חלק מהמפעלים בעזה מעבירים חומרים לזרוע הצבאית של חמאס

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

ימים אחדים לאחר שחמאס הצהיר כי השיג הבנות חדשות עם ישראל בתיווך מצרים, פתחה האחרונה אתמול (חמישי) את מעבר רפיח להולכי רגל פלסטינים, ומשאיות המובילות מלט הורשו להיכנס לרצועת עזה ממצרים. זאת פחות משבוע לאחר שנחשפו שתי מנהרות בשטח ישראל. ההחלטה על הכנסת המלט עוררה ביקורת רבה במערכת הביטחון, ולדברי גורמי ביטחון, היא מנוגדת למטרת המנגנון הישראלי המשותף לרשות הפלסטינית ולאו"ם, העוקב אחר חומרי הבנייה הנכנסים לרצועה דרך מעבר כרם שלום.

בחודש האחרון החליטה ישראל להפחית דרמטית את הכנסת המלט לרצועה לצורכי שיקום, לאחר שהתברר כי מפעלים פלסטינים בעזה העבירו חומרי גלם לידי הזרוע הצבאית של חמאס. בעקבות החשיפה, המיוחסת לנציגי האו"ם ברצועת עזה, הוחלט להכניס אזרחים ומפעלים פלסטינים מסוימים ל"רשימה שחורה", ולא להעביר אליהם את החומרים.

עוד על המנהרות:
מיקומי מנהרות ושיטות עבודה: נער מחמאס חשף מידע פנימי מהארגון
המנהרה שצה"ל חשף: הוקמה לפני צוק איתן, ותוחזקה אחריו
הותר לפרסום: נעצר "איש מנהרות" של חמאס שסיפק מידע מודיעיני

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
המנהרה שנחשפה לפני כשבוע מדרום לרצועה/דובר צה"ל

אחד מגורמי הביטחון הסביר כי ההחלטה המצרית להכניס מלט לרצועה הגיעה בעקבות מפגש שנערך לפני שלושה ימים במצרים בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. לדבריו, לא הייתה כל מעורבות ישראלית בהחלטה.

בישראל העריכו כי לא יינתן אישור להעביר את משאיות המלט לא רק בגלל מנגנון הפיקוח, אלא בשל המאמץ המצרי להשמיד את מנהרות ההברחה שנחפרו מתחת לציר פילדלפי. עד כה הרס צבא מצרים יותר מ-90% מהמנהרות והקים מרחב חיץ ברוחב של שני קילומטרים על מנת לחשוף את המנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully