וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בביקורת מרומזת על אלוף גולן: להפסיק את פסטיבל ההלקאה העצמית

12.5.2016 / 14:02

שר החינוך אמר את הדברים בפתח חידון התנ"ך העולמי לנוער בירושלים. בהמשך דבריו הוסיף בנט כי "מגיע צל"ש לאנשים הפשוטים בעם ישראל". חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע"ו הוא אלקנה פרידמן בן 14, מבית אל

צילום: באדיבות חדשות 10

(סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, נואם בערב יום הזיכרון לשואה בתחילת החודש)

שר החינוך נפתלי בנט מתח הבוקר (חמישי) ביקורת במרומז על דבריו מעוררי המחלוקת של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן בטקס בערב יום הזיכרון לשואה. במהלך חידון התנ"ך העולמי לנוער שנערך בירושלים, אמר בנט: "אני פונה היום לכולנו: אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, אז בואו נפסיק את פסטיבל ההלקאה העצמית".

בחידון זכה אלקנה פרידמן, בן 14, תלמיד ישיבת "בני צבי" שבבית אל. בחודש שעבר זכה פרידמן גם בחידון התנ"ך הארצי לנוער לבתי הספר הממלכתיים-דתיים. במקום השני זכתה תהילה מטס מאולפנת בהר"ן בגדרה. במקום השלישי זכה צוריאל נעמן מתיכון אורט בשלומי. במקום הרביעי זכה גדעון פוקס מדרום אפריקה.

עוד בנושא:
נתניהו על אלוף גולן: "הפרשה מאחורינו"; לבני: "הרגו את השליח"
השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל: "בישראל יש גזענות שמזכירה את גרמניה"

אלקנה פרידמן חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי תשע"ו, מבית אל, 12 במאי 2016. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
חתן התנ"ך העולמי, אלקנה פרידמן עם שר החינוך בנט וראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

בנט אמר עוד בנאומו כי: "בואו נוציא הכללות נגד עמנו, המתמודד מזה חצי שנה מול גל טרור אכזרי. העם הנפלא שלנו עושה זאת - לא בהתבהמות, אלא באצילות; לא בהתלהמות, אלא מתוך ערבות הדדית נדירה". לדבריו, יש להפסיק את הוצאת דיבתנו רעה. "בעולם עושים זאת מספיק טוב. עם ישראל גיבור ורוחו איתנה. מגיע צל"ש לאנשים הפשוטים בעם ישראל שהתמודדו השנה בגבורה מול הטרור ויכלו לו. אין עוד עם נפלא כזה".

אלקנה פרידמן חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי תשע"ו, מבית אל, 12 במאי 2016. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
מתמודים מול גל טרור אכזרי - מתוך ערבות הדדית נדירה. נפתלי בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

גולן אמר בטקס כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום. הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות, התבהמות והתחסדות. ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

דבריו עוררו סערה פוליטית. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה השבוע באולפן וואלה! NEWS לדבריו של אלוף גולן, ולתגובתו של ראש הממשלה, לפיה מדובר ב"זילות השואה". "מקומם בעיניי שראש הממשלה מאיים על כל מי שאומר דבר שלא מקובל עליו, גם אם זה קצין בצה"ל", אמרה. "יש כאן תהליך מטריד ובמקום להרוג את השליח צריך לקיים דיון פתוח. האם יש תופעות כאלה בישראל? התופעות קיימות, ויש מי שחורג מהנורמה החברתית, ובשביל זה יש מנהיגות שצריכה לעמוד מנגד. מי שכשל זה ראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 13:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully