וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל: "יש חיים אחרי השכול"

10.5.2016 / 17:25

הטקס בבית יד לבנים בירושלים פותח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה לשנת תשע"ו. ראש הממשלה אמר: "כמוכם, גם אני נושא את משא היגון". אדלשטיין: "לא רוצים לחיות על חרבנו"

צילום: רוני כנפו

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה לשנת תשע"ו נפתחו היום (שלישי) בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל ב"בית יד לבנים" בירושלים. הטקס התקיים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, של יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ושל פוליטיקאים ואישי ציבור נוספים.

נתניהו אמר בטקס: "כבן למשפחת השכול, אני כמוכם נושא את משא היגון, יורדים לתהומות העצב, מתייסרים באבדון. כשאני קיבלתי את הבשורה מאחי, ואחר כך בישרתי להוריי, עולמי חרב עליי. כך קרה גם לכם. ביתרת חיינו אנו עמלים לצאת מן ההריסות. אבל יש חיים חדשים. הנה, היום שוחחתי עם אמו של בן וענונו, נער יפה תואר שנפל במבצע 'צוק איתן'. שרית ואילן חובקים היום בת.

"יש בי דמעות עצב וגיל שממש נמהלות אלה באלה. 23,447 זהו מספרם של חללי מערכות ישראל. ביום שבו פרץ השכול את דלת ביתנו, בו ביום יצאו יקירנו את רשות הרבים. הם בראש ובראשונה בשר מבשרנו, אבל גם של האומה, שחולקת להם כבוד ומכירה את גודל קורבנם. אין מי שלא איבד בן, אח, אב, בעל, חבר, בת, אין מי שלא זועק למה. אני יכול להעיד ששאלתי אותה השאלה בנפול אחי, אך בחלוף הזמן הבנתי שצריך לשאול גם למה".

עוד ליום הזיכרון:
החלום לשרת יחד נקטע כשהדר נרצחה: "אשמור על המדינה בשבילה"
אחות נולדה להרוג "צוק איתן": "הבקשה שלו התגשמה – בלעדיו"
צל"ש ללוחם שנהרג בפיגוע דקירה ב"רמי לוי": "מופת לערכי צה"ל"

טקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"האומה חולקת לנופלים כבוד ומכירה את קורבן המשפחות". נתניהו, היום/נועם מושקוביץ

"בנינו יצאו לקרב זקופי קומה, להבטיח את עתידה של ישראל. זהו ההבדל בין עם נרדף כפי שהיינו עד לפני 68 שנה, לבין עם שיושב על אדמתו ושולט בגורלו. אבל המחיר הוא נורא, מי כמונו יודעים מה גדול הכאב. אני משתדל להכיר את סיפוריהם של הנופלים, כל כך הרבה כוח טמון במה שהם כתבו. אלירז פרץ, שנפל בגבול עזה, אימץ את הכלל אם אתה אוהב, אז עד הסוף; אם אתה חבר, אז עד הסוף; ואם אתה בקרבי, אז עד הסוף.

"החיים בדור של תקומה תובעים מאיתנו מחיר אישי ולאומי, אבל רוח עמנו חזקה. נמשיך לעמוד איתן מול אויבנו, נבנה את מדינתנו ונבטיח תקומתנו. לא נוותר על התקווה להתפייס עם אויבינו, אבל קודם כל נתפייס בתוכנו. הפיוס נובע משותפות גורל, ואין סמלי יותר מהיום הזה שבו אנו מצדיעים הגיבורים, שנפלו כדי שנחיה בארצנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יולי אדלשטיין בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016. נועם מושקוביץ
אדלשטיין בטקס ביד לבנים, היום/נועם מושקוביץ

אדלשטיין אמר בנאומו כי "אין בכוחן של המלים ליטול מכם את תחושת הריקנות. אל מול דמעה של אב או אם, אל מול מבט מצועף של אלמנה צעירה, של בת זוג, של אח או אחות שאיבדו נפש קרובה - מתקשה הלשון להביע את עצמות הרגש והכאב".

יו"ר הכנסת הוסיף כי "ראוי שנישיר מבט אל המציאות ונצהיר בצער איננו רוצים לחיות על חרבנו, אך לעת עתה, אויבינו לא מותירים לנו ברירה. לשם כך, עלינו לשמור מכל משמר על צה"ל חזק ומתקדם, ערכי ומוסרי. צה"ל היה ונותר צבא העם, לא רק בגלל ההרכב הרב-גוני והכלל-ישראלי של חייליו, אלא גם מפני שממנו, מהעם הזה, הוא שואב את כוחו ואת עוצמתו. אין זה רק בגלל הכוח, אלא בעיקר בגלל הרוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "אנחנו נותנים ונוסיף לתת גיבוי מלא לחייליו ולקציניו, המתמודדים בכל רגע עם אתגרים מורכבים ורגישים מאין כמותם. רק כך נעמוד איתן, חמושים ודרוכים מול טרור ושנאה. כי אם לא נהיה נכונים מול איומים צבאיים ומדיניים סביבנו - לא נוכל להתקיים פה". יו"ר הכנסת סיים ואמר כי "אנו שואפים לחיי יצירה, רוח ותרבות, אך אם לא נפקח עין על הכוונת, לא נוכל לחקור ולהרחיב דעת בעין השנייה, ואם לא נאחז ביד האחת בנשק, לא נוכל לבנות וליצור ביד השנייה".

בשעה 20:00 תישמע צפירת דומייה של דקה, ואחריה יחל טקס הדלקת נר זיכרון ברחבת הכותל המערבי שבירושלים. בטקס יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט. בשעה 21:00 יתקיים במשכן הכנסת ערב "שרים לזכרם", שבמסגרתו יקריאו קטעי שירה יו"ר הכנסת, שר הביטחון משה יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, שר הרווחה חיים כץ, ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. כמו כן, יוקרנו סרטים על הנופלים. במקביל יתקיים בכיכר רבין שבתל אביב ערב "שרים בכיכר", שגם הוא אירוע מוזיקלי לזכר הנופלים.

(עדכון ראשון: 16:30)

בנימין נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016. נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016/נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016. נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון יד לבנים, ירושלים, 10 במאי 2016/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully