וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיע את המחבל שרצח את התייר ביפו – עבור 150 שקל"

10.5.2016 / 14:41

מוחמד עווידה נאשם בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהסיע את המחבל שרצח את התייר האמריקני טיילור אלן פורס ביפו. "היה עליו לצפות כי מבין מאות תושבי השטחים שהסיע עלול להיות מחבל", נכתב

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד מוחמד עווידה, תושב העיר בן 30, בגין גרימת מוות ברשלנות לאחר שהסיע את המחבל שרצח את התייר האמריקני טיילור אלן פורס בפיגוע הדקירה ביפו לפני כחודשיים. בכתב האישום נטען כי עווידה נהג לגבות 150 שקלים כדי להסיע שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים) שחצו את הגדר למקומות שונים בארץ.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מרים בן-גל מפרקליטות מחוז ירושלים, עווידה נהג לפגוש שב"חים שעברו את גדר המערכת באזור הכפר א-ראם, ויחד עם שניים נוספים, הסיע אותם למקומות שונים ברחבי הארץ לפחות אחת לשבוע, במשך שנה לפחות. ביום הפיגוע הוא הסיע שישה פועלים, ובהם חמישה שנסעו לאזור המשולש ואחד ליפו. לאחר שהוריד את המחבל במסגד ביפו, זה יצא מהמסגד, דקר זוג תיירים אזרחי רוסיה וגרם לפציעתם. בשלב זה הוא המשיך לנסות לדקור אנשים שונים שנקרו בדרכו, ולבסוף דקר למוות את פורס. רק לאחר מכן נבלם המחבל ונורה למוות בידי כוחות ביטחון שהוזעקו למקום.

עוד על הפיגוע ביפו:
אבו מאזן לביידן: מצר על מות התייר ביפו; ישראל הרגה 200 פלסטינים
"הטרור לא מבחין בין ערבים ליהודים": יפו מנסה להתאושש מערב הדמים
חייל של הקצין האמריקני שנרצח ביפו: "נפל קורבן לטרור שבו לחם"

פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
זירת הפיגוע ביפו/יותם רונן

"רשלנותו של הנאשם התבטאה בכך שתוך הפרה בוטה של החוק, הסיע לאורך חודשים רבים ואף בעת מתיחות ביטחונית גואה, מאות שוהים בלתי-חוקיים מהשטחים לתחום ישראל ביודעו כי הללו לא נבדקו על ידי כוחות הביטחון", נכתב בכתב האישום. "בעבור בצע כסף, לאורך תקופה ארוכה ובאופן מאורגן ומתוחכם ובעשרות הזדמנויות, סיכן את תושבי מדינת ישראל סיכון חמור עד כדי סכנת נפשות, הסיע מאות שוהים בלתי-חוקיים אל תוך מרכזי אוכלוסייה צפופים בלא שבדק או ידע מה הם נושאים בכליהם". בכתב האישום נטען כי היה עליו לצפות כי מבין מאות תושבי השטחים שהסיע עלול להיות מחבל.

נוסף על גרימת מוות ברשלנות נאשם עווידה בחבלה ברשלנות, בניהול רשת הסעות שב"חים ובהסעת שב"חים. הפרקליטות ביקשה לעצור את עווידה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully