וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכי ענק ונרות נשמה דיגיטליים: כך ייראה היכל הזיכרון הלאומי

10.5.2016 / 14:51

ההיכל בהר הרצל יכלול קיר בגובה 18 מטר שעליו ייחרטו שמות חללי מערכות ישראל. על מסכי ענק יוקרנו תמונותיהם וכן מסרים שיכתבו מבקרים. העלות: עשרות מיליוני שקלים

עריכה: אביב אירגז

אגף המשפחות השכולות וההנצחה במשרד הביטחון הודיע השבוע כי ב-2017 ייחנך היכל הזיכרון הלאומי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל. בהיכל יהיה קיר שעליו ייחרטו שמותיהם של כל חללי מערכות ישראל – 23,447 חללים. לראשונה יצוינו גם שמותיהם של 3,000 החללים שנהרגו בשנותיה הראשונות של המדינה ואינם מונצחים על קירות החילות משום שמרביתם היו נספחים לחילות צה"ל או שנפלו לפני קום המדינה. לפי שעה הושלמו כ-70% מהבנייה של ההיכל, שעלותו עומדת על עשרות מיליוני שקלים.

האגף, בראשות סמנכ"ל משרד הביטחון אריה מועלם, הציג לשר הביטחון משה יעלון, שביקר במקום, את תכנית ההיכל, שתכלול הנצחה אישית לזכרו של כל חלל וחלל. ליד כל שם יוצב נר זיכרון, שיידלק ביום ההנצחה הממלכתי וביום האזכרה האישי. במרכז ההיכל ייבנה מיצג תמונות על גבי 12 מסכים, המסמלים את 12 שבטי ישראל, ובהם יוצגו בטקס האזכרה הממלכתי שמות החללים, תמונותיהם וקורות חייהם. כמו כן, יוצגו תמונות בימי האזכרה האישיים של החיילים, ובכל בוקר יקרא חזק קדיש לזכרם של החללים שנפלו באותו יום. על קיר הזיכרון בהיכל, המתנשא לגובה 18 מטרים, עמלים עובדי משרד הביטחון במנהלת טנק המרכבה, המייצרים את הטנקים והנגמ"שים עבור צה"ל. העובדים מייצרים לוחות זיכרון מפלדה, ועליהם ייחרטו שמות החללים ויוצבו הנרות.

עוד ידיעות צבא וביטחון:
אחות נולדה להרוג "צוק איתן": "הבקשה שלו התגשמה – בלעדיו"
צל"ש ללוחם שנהרג בפיגוע דקירה ב"רמי לוי": "מופת לערכי צה"ל"
בסרטון נגד גיוס חרדים, החיילים הפכו ל"חללים שנפלו בצבא השמד"

סיור שר הביטחון בהיכל הזיכרון בהר הרצל. אריאל חרמוני משרד הביטחון, משרד הביטחון
70% מהבנייה הושלמו. השר יעלון בביקור באתר הבנייה של היכל הזיכרון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני משרד הביטחון

ביציאה מהיכל הזיכרון יוצבו 12 עמדות ובהן מסכי מגע שעליהם יוכלו באי היכל הזיכרון הלאומי לכתוב מסרים אישיים שיופיעו בזמן אמת על מסך ענקי. כמו כן, יוכלו המבקרים להפעיל נר זיכרון דיגיטלי עבור כל אחד מהחללים. מאזור זה ניתן יהיה לצאת לחלקות הקבר של חללי יום הכיפורים. עוד הוחלט כי בכניסה להיכל הזיכרון יוצב מיצג של האמנית מיכל רובנר, שיכלול תמונות חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד הביטחון ביקשו להדגיש כי היכל הזיכרון ממומן מכספי מדינה בלבד ולא מכספי תרומות. כמו כן, לפי תכניות הטקסים הממשלתיים, יהפוך היכל הזיכרון הלאומי, שבו 600 מקומות ישיבה לצורך הטקסים הממלכתיים, למוקד לביקור קבוע עבור ראשי מדינות זרות שיגיעו לישראל.

היכל הזיכרון הלאומי בהר הרצל - ,תמונות והדמיה. אגף דוברות והסברה במערכת הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הדמיית ההיכל/מערכת וואלה! NEWS, אגף דוברות והסברה במערכת הביטחון
סיור שר הביטחון בהיכל הזיכרון בהר הרצל. אריאל חרמוני משרד הביטחון, משרד הביטחון
במקום ייבנה קיר בגובה 18 מטרים ועליו לוחות זיכרון מפלדה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully