וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות: שלושה מעשי רצח ברחבי הארץ

גופת אחיו של ראש המועצה המקומית בית ג'אן אותרה ברכבו ועליה סימני אלימות. מאוחר יותר נורה גבר בן 31 בטייבה שבמשולש, ומת מפצעיו בבית החולים. במהלך הלילה נורה למוות גבר בן 40 בצפון. בחודש האחרון נרשמו שבעה מעשי רצח במגזר הערבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחילת השנה נרצחו 22 בני המגזר הערבי. זירת הרצח באום אל-פחם, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך שעות אחדות אירעו אתמול (שני) שלושה מעשי רצח ביישובי המגזר הערבי. מקרים אלו מצטרפים לחמישה אירועים נוספים שאירעו במגזר מתחילת החודש, ואת כולם טרם הצליחה המשטרה לפענח. זאת, על אף ההבטחה של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשייך לשים בראש סדר העדיפות את הפעילות של המשטרה במגזר הערבי ולתגבר את הפעילות ביישובי המגזר.

אמש נמצאה גופתו של חוסיין קבלאן, בן 52 מבית ג'אן, ברכבו בכפר ראמה שבגליל המערבי. על גופו נמצאו סימני אלימות ומהמשטרה נמסר כי כל כיווני החקירה נבדקים. קבלאן הוא אחיו של ראש המועצה המקומית בית ג'אן, ביאן קבלאן. הוא פנסיונר של משמר הגבול ועד לאחרונה היה בעל חנות רהיטים, ללא כל עבר פלילי.

אלפים הגיעו לבית העם בבית ג'אן כדי לנחם את ראש המועצה, בהם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח מועפק טריף, נכבדי העדה וראשי הרשויות הדרוזיות מהגליל ומהכרמל. "כולם כאן בהלם. מדובר באדם טוב, איש נורמטיבי שלא עשה רע לאף אחד", אמר תושב בית ג'אן שהגיע לניחום אבלים בבית העם של הכפר. "נכבדי העדה הגיעו לכאן כדי לנחם אבלים, אבל גם כדי לראות איך ניתן להרגיע את הרוחות".

עוד בוואלה! NEWS:
זעם על ספר האזרחות: רצח שירה בנקי הוגדר "אלימות על רקע דתי"
נתניהו על אלוף גולן: "הפרשה מאחורינו"; לבני: "הרגו את השליח"
עשרת אלפים חיילים וכלי נשק חדשים: ברוסיה חגגו את יום הניצחון

כמה שעות לאחר מציאת גופתו של קבלאן נפצע גבר בן 31 באורח אנוש באירוע ירי בטייבה שבמשולש. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית עולה כי הנרצח, המוכר למשטרה, עמד בסמוך לביתו בעת שנורה מכלי רכב חולף, שנמלט מהזירה.

במהלך הלילה נורה למוות גבר בן 37 בכביש 70, ליד צומת סומך שבצפון. הגבר, תושב אחד הכפרים בצפון הארץ, נורה כשהיה במכוניתו, ולאחר מכן התנגש במעקה בטיחות. גבר נוסף שהיה עמו במכונית נפצע מההתנגשות במעקה ומצבו מוגדר קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירה ולאחר ניסיונות החייאה קבעו את מותו של הגבר וטיפלו במקום בפצוע השני. נסיבות האירוע עדיין אינן ברורות והמשטרה פתחה בסריקות לאיתור חשודים. על פי החשד מדובר בסכסוך בין עבריינים.

"כשהגעתי לזירה נתקלתי ברכב שפגע במעקה בטיחות", סיפר נפתלי רוטנברג, מנהל סניפי איחוד הצלה כרמל שהגיע לזירה, "ברכב היה גבר במצב אנוש, ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שנפגע מירי. התחלתי בביצוע פעולות החייאה תוך כדי שביקשתי סיוע של מתנדבים נוספים שהגיעו לזירה, אך לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו. כמו כן, הענקנו בזירה טיפול לפצוע נוסף בהכרה".

זירת הרצח בכביש 70, גבר נמצא ירוי במכוניתו 10 מאי 2016. איחוד הצלה
זירת הירי בכביש 70 ליד צומת סומך, הלילה/איחוד הצלה

שני מעשי הרצח במגזר הערבי מצטרפים כאמור לחמישה מקרים נוספים - רצח אישה בשפרעם, רצח שני גברים באום אל-פחם ורצח שני בני אדם ביישוב עילבון שבצפון במהלך קטטה. מתחילת השנה נרצחו 22 בני המגזר הערבי, ונראה כי על אף הצהרות המשטרה, הארגון מתקשה להתמודד עם הפשיעה החמורה בקרב ערביי ישראל.

(עדכון ראשון: 1:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully