וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לכנסת אסר עליה לדון בדוח המבקר על צוק איתן

9.5.2016 / 22:52

53 חברי כנסת דרשו דיון מיוחד בזמן פגרה על דוח המבקר. עו"ד איל ינון הודיע כי דיון כזה אינו אפשרי. "דיון פורמלי בכנסת בטיוטה שהודלפה כמוהו כשיתוף פעולה של הכנסת עם המעשה החמור"

עריכה: ניר חן

(לבני בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "יש לי אחריות, שלחתי חיילים לקרבות וחלקם לא חזרו")

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע היום (שני) כי לא ניתן לאפשר דיון במליאת הכנסת או באחת מוועדותיה בטיוטת הדוח של מבקר המדינה על צוק איתן. במכתב ששיגר עו"ד ינון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "קיום דיון במליאת הכנסת או באחת מוועדותיה בטיוטת דוח של מבקר המדינה, בין שבפגרה ובין שלא בפגרה, אינה אפשרית. דיון פורמלי בכנסת בטיוטה שהודלפה בניגוד לחוק כמוהו כשיתוף פעולה של הכנסת עם מעשה חמור זה". ינון הוסיף כי "דיון בטיוטה שכלל אינה מונחת בפני חברי הכנסת יש בו כדי לפגוע בזכות המבוקרים לקיום הליך הוגן וראוי בפני המבקר ובזכותם להשיב כראוי לדיון בכנסת".

ביום ראשון הכריזה סיעת מרצ כי גייסה את מספר החתימות הדרוש לכינוס הכנסת בזמן פגרה לדיון על דוח המבקר. 53 חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד, הצטרפו לבקשת מרצ. בעקבות החלטת עו"ד ינון אמר יוזם הדיון, ח"כ אילן גילאון, כי הוא פונה בקריאה ליו"ר הכנסת שבמקרה זה לא יקבל את חוות הדעת של היועץ המשפטי, ויפעל לכנס את המליאה כבר בראשית השבוע הבא.

עוד באותו נושא:
חלוץ נגד דוח המבקר על "צוק איתן": "מלחמה לא מתנהלת במיזוג אוויר"
גנץ: "חבל שקיבלתי את טיוטת דוח המבקר על 'צוק איתן' אחרי התקשורת"
מפקד פיקוד הדרום לשעבר: "להנהגה אין עמוד שדרה, צוק איתן היה יכול להימנע"

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"דיון בטיוטה שכלל אינה מונחת בפני חברי הכנסת יש בו כדי לפגוע בזכות המבוקרים". מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

"הביקורת חסרת הרסן של נתניהו באמצעות מקורביו על המבקר בעקבות ההדלפות שזרמו לתקשורת מהטיוטה הראשונה, נועדו בלא כל ספק להלך עליו אימים ולהביא לכך שהדוח המוגמר יהיה מרוכך ורופס, ולא ענייני וביקורתי כפי שנדרש שיהיה. הממצאים החמורים העולים מתוך הידיעות שכן הודלפו, מצביעים באופן מטריד על כך שביטחונה של ישראל מופקד בידי חבורה פזיזה שעסוקה בהישרדות פוליטית", אמר גילאון.

טיוטת הדוח, שחלקים ממנה פורסמו בסוף השבוע שעבר בחדשות 2 ובעיתון "הארץ", מותחת ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בזמן המבצע, רב-אלוף (במיל') בני גנץ. לפי הדיווח, דוח המבקר יוסף שפירא נחשב לחמור יותר מדוח וינוגרד על כשלי מלחמת לבנון השנייה ב-2006. הביקורת החמורה ביותר נמתחת על הרמטכ"ל גנץ, אך גם נתניהו ויעלון מוזכרים בו לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully