וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירוע הראשון של ראש עיריית לונדון הנבחר: טקס יום השואה

בצל סערת האנטישמיות בלייבור, סדיק חאן השתתף באירוע ואמר: "כבוד הוא שהאירוע הפומבי הראשון שלי כה משמעותי". בכיר בקהילה היהודית לאולפן וואלה! NEWS: "הוא נחוש למגר את האנטישמיות"

עריכה: ניר חן

יום לאחר שהוכרז רשמית כי הוא נבחר לראשות עיריית לונדון, סדיק חאן השתתף אתמול (ראשון) באירוע לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בצפון לונדון, בהשתתפות בכירים בקהילה היהודית בבריטניה. לדברי חאן, המוסלמי הראשון שנבחר לכהן כראש העירייה, "לכבוד הוא לי שהאירוע הפומבי הראשון שלי הוא אירוע כה משמעותי".

חאן, בן 45, נפגש עם הרב הבריטי הראשי אפרים מירוויס, שגריר ישראל בלונדון מרק רגב ובכירים נוספים. לאחר שצפה בטקס, שארך כשעתיים וחצי, הוא נפגש עם "ניצולי שואה ופליטים שעברו את הזוועות הבלתי-נתפסות של השואה", לדבריו. הנרי גרונוולד, יו"ר ארגון הגג של הקהילות היהודית (JLC) לשעבר, קרא בנאומו: "הבטחת להיות ראש עיר לכל תושבי לונדון. בעצם נוכחותך כאן, אנחנו מקווים שאתה מתחיל למלא את הבטחתך".

עוד בוואלה! NEWS:
מגן על יהודים בממלכה, מבקר את ישראל: ראש העיר המוסלמי של לונדון
נבחר ראש עירייה מוסלמי ללונדון: "חזון חיובי ויושרה"
הקו הדק בין אנטישמיות לביקורת לגיטימית על ישראל

ראש עיריית לונדון הנבחר סדיק חאן באירוע לציון יום השואה, ברנט, לונדון, 8 במאי 2016. רויטרס
"הבטחת להיות ראש עיר לכל תושבי לונדון". חאן והרב הראשי מירוויס, היום/רויטרס

בחירתו של חאן באירוע זיכרון ליום השואה – שאינו תמיד זוכה לנוכחותו של ראש העירייה – כאירוע הציבורי הראשון שבו הוא משתתף לאחר בחירתו נועדה ככל הנראה להרחיק את עצמו מסערת האנטישמיות האחרונה בשורות מפלגתו, הלייבור, שבמסגרתה הודחו כמה מחברי המפלגה. כמו כן, ביקש חאן להרחיק את עצמו מיו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, בשל חילוקי דעות בנוגע להתמודדותו עם סערת האנטישמיות ובנוגע לאסטרטגיית הקמפיין השונה שמובילים השניים.

חאן, שניצח את מועמד המפלגה השמרנית זאק גולדסמית' בפער של 13%, קרא אתמול לחברי מפלגתו "להפסיק לדבר על עצמנו" ולהשיג תמיכה מכל חלקי החברה הבריטית. לדבריו, הלייבור יוכלו לנצח בבחירות הפרלמנטריות רק אם יצליחו לפנות לתומכי המפלגה שעברו למפלגה השמרנית או לתומכי מפלגות קטנות יותר. כמו כן, הוא טען כי הקמפיין נגדו, שניסה להאשים אותו בקשר עם גורמים קיצוניים, היה "מלוכלך" ו"מפלג".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש עיריית לונדון הנבחר סדיק חאן באירוע לציון יום השואה, ברנט, לונדון, 8 במאי 2016. רויטרס
"היה ניסיון לצייר אותו באור שלילי". חאן לאחר הטקס באצטדיון ברנט, היום/רויטרס

יוני זלוטוגורסקי, ראש תחום מדיניות בארגון הגג של הקהילות היהודיות בבריטניה (JLC) סיפר אתמול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "במהלך השבועות האחרונים, עם כל הנושא של האנטישמיות והלייבור, הוא התנער מהתגובה האיטית של הנהגה של המפלגה. הוא הגיע גם אלינו, לארגון הגג של הקהילה היהודית, ולארגון למלחמה באנטישמיות, והוא נראה נחוש ומבין את העניין ורוצה למגר את התופעה".

חאן, עורך דין לזכויות אדם בעברו, הוא "איש זכויות אדם, והוא לא תומך בחיזבאללה או בחמאס", לדברי זלוטוגרסקי, "אני חושב שבשבועות האחרונים היה ניסיון לצייר אותו באור שלילי". עם זאת, הבהיר: "נדרוש ממנו להתמודד עם התופעה של האנטישמיות. אנחנו פועלים עם אנשים בתוך מפלגת הלייבור והממשלה כדי להילחם בתופעות האלה, כדי שאנשים יבינו שתופעות והתבטאויות כאלה לא מקובלות".

(עדכון ראשון: 17:57)

ראש עיריית לונדון הנבחר סדיק חאן באירוע לציון יום השואה, ברנט, לונדון, 8 במאי 2016. רויטרס
"איש זכויות אדם, והוא לא תומך בחיזבאללה או בחמאס"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully