וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר פועלי הבניין ההרוגים בישראל - יותר מרוב מדינות אירופה וארה"ב

8.5.2016 / 7:50

מדוח של משרד הכלכלה והביטוח הלאומי עולה כי ישראל נמצאת במקום השלישי ביחס בין מספר ההרוגים בתאונות בענף הבניין למאה אלף עובדים. בשנה החולפת שילמה המדינה פיצויים בסך 4.5 מיליארד שקלים לנפגעי עבודה

פועלי בניין באתרי בנייה 8 במאי 2016.. הפורום למניעת תאונות עבודה, צילום מסך
נפילה מגובה היא גורם התמותה העיקרי באתרי הבנייה/צילום מסך, הפורום למניעת תאונות עבודה

ישראל נמצאת במקום השלישי ביחס לארצות הברית ומדינות אירופה ביחס שבין מספר פועלי הבניין שנהרגו בתאונות עבודה למאה אלף עובדים, מיד אחרי קפריסין ופורטוגל – כך עולה מדוח שפרסמו היום (ראשון) משרד הכלכלה והתעשייה והמוסד לביטוח לאומי. מנתוני הדוח עולה כי בשנת 2015 נהרגו 54 פועלים בתאונות עבודה ונפצעו כ-50 אלף. כמו כן, במסמך נכתב כי ישראל שילמה פיצויים בסך יותר מ-4.5 מיליארד שקלים בשנת 2015 לנפגעי עבודה שנפגעו בתאונות. הדוח עוסק בענף הבינוי ומשווה את נתוניה של ישראל למדינות נבחרות באיחוד האירופי ובארצות הברית.

לפי הדוח, מלבד מספר ההרוגים הגבוה והפגיעה במשפחותיהם של העובדים, כמות התאונות הגבוהה באה לידי ביטוי גם בהוצאות כלכליות כבדות ובנזקים הנגרמים למקומות עבודה. כמו כן, למדינה נגרמות הוצאות עקיפות הנאמדות ביותר משני מיליון ימי עבודה בשנה. עם זאת, נראה כי קיימת מגמת ירידה בין שנת 2011 ו-2015, שבמהלכן ירד מספרי הפצועים וההרוגים בתאונות עבודה בכ-7% ובכ-25%, בהתאמה.

עוד בנושא חברה ורווחה בוואלה! NEWS:
"אדישות מחפירה": פועל בניין מת בנפילה מגובה ביומו הראשון לעבודה
"בריונות": קבלן הסיר מצבה מקברה של ניצולת שואה - ללא ידיעת המשפחה
דוח האנטישמיות 2015: מספר התקריות האלימות נגד יהודים - הנמוך זה עשור

פועל מחוסר הכרה מחולץ מעגורן בגובה 65 מטר בראש העין, ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
34 מההרוגים בשנת 2015 מתו באתרי בנייה/ניב אהרונסון

נתוני משרד הכלכלה והביטוח הלאומי מצביעים על היותו של ענף הבינוי המסוכן ביותר לבטיחות העובדים בו. 34 מההרוגים בשנת 2015 נהרגו באתרי בנייה, ו-64% מהאירועים שבהם נהרגו פועלי בניין התרחשו במהלך בניית בתי מגורים. בתוך כך, גורם התמותה המוביל בענף הבינוי הוא נפילה מגובה, שכתוצאה ממנה נהרגו 21 מתוך 34 הפועלים שמתו.

הדוח עוסק גם במעורבותם של עובדים זרים בתאונות, ועל פי הדוח, מספר הנפגעים מקרב עובדים אלה עולה בקצב שנתי של 12%. בין השנים 2011 ו-2015 עלה מספר העובדים הזרים שנפגעו ב-42% בסך הכל, זאת לעומת ירידה של כ-3% במספר הנפגעים בעלי אזרחות ישראלית. מספר הנפגעים של העובדים הפלסטינים בשטחים כמעט לא משתנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אף אחד לא סופר את הפועלים השקופים"

ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות ומייסד הפורום לבטיחות בעבודה, מסר בתגובה: "מדובר בדוח חמור ביותר שמעיד על הזילות בחיי העובדים במדינה ובענף הבנייה בפרט. משרד הכלכלה האמון על האכיפה איננו עושה די בשמירה על חיי העובדים. לא הכול מתחיל ונגמר במשאבים כספיים, מדובר בחוסר רצון להתעמת עם קבלנים ובעלי אינטרסים. רק בשבוע שעבר נפצע פועל בניין באורח קשה בבאר שבע, ולמחרת נחשף בדף הפיייסבוק של הפורום תמונות של אתר הבנייה שהמשיך לעבוד כרגיל חרף ליקויי הבטיחות החמורים. הדוח מצביע שבענף הבנייה ישראל נמצאת בראש הפירמידה לעומת מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, וזו תעודת עניות לחברה הישראלית". הוא הוסיף כי יש לדרוש ממשרד הכלכלה שלא הוסיף מפקחים למנהל הבטיחות התעסוקתית.

"ההפקרות באתרי הבניה חייבת להיפסק, וכולנו חייבים לדרוש זאת ממשרד הכלכלה, שלא הוסיף בחודשים הללו ולו מפקח אחד למצבת מנהל הבטיחות התעסוקתית, למרות הנתונים הקשים והזעקה הציבורית והתקשורתית ולמרות דרישה חד משמעית של ועדת הרווחה של הכנסת. כנראה שאף אחד לא סופר את הפועלים השקופים", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, מסר בתגובה: "בשנת 2015 שילם המוסד לביטוח לאומי לבדו סכום של כ-4.5 מיליארד שקל לנפגעי תאונות עבודה, לטיפול הרפואי בהם ולשיקומם. בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 השקיע המוסד לביטוח לאומי כשני מיליון שקלים בהגברת הבטיחות בענף הבנייה. בשנת 2015 הגדיל המוסד השקעה בתחום זה לכשלושה מיליון שקלים".

ורדה אדוארדס, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה והתעשייה, אמרה בתגובה לדוח: "המציאות המשתקפת מהדוח - ולפיה תאונות עבודה גורמות לפגיעה קשה ביותר הן בהיבט של נזקי גוף והן בהיבט של פגיעה כלכלית משמעותית חוצת מגזרים וענפים - מחייבת פעילות מאומצת לצמצום נגע תאונות העבודה בישראל. לפעילות זו צריכים להיות שותפים גם המנהלים במגזרים השונים, ועליהם להפנים את עומק הפגיעה שתאונות עבודה עלולות להסב לחוסנו של מקום עבודתם".

על פי משרד הכלכלה והתעשייה, מנהל הבטיחות משקיע בשנים האחרונות מאמצים רבים על מנת לצמצם את היקפי הפגיעה כתוצאה מתאונות עבודה. "פעילות זו צפויה לגדול במהלך 2016 ולכלול, בנוסף לפעילויות פיקוח ואכיפה מוגברות, גם התאמות רגולטוריות שנועדו להבטיח שבמדינת ישראל עובד הקם בבוקר לעבודתו - ישוב ממנה בריא ושלם", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully