וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדישות מחפירה": פועל בניין מת בנפילה מגובה ביומו הראשון לעבודה

5.5.2016 / 23:20

מג'די סלאם, סטודנט לרפואה בן 25 מדיר חנא, הוא ההרוג ה-12 בתאונות בניין מתחילת השנה. ראובן בן שמעון מהפורום למניעת תאונות עבודה: "סיבת המוות היא שאין ערך לחיי אדם, רשלנות גוררת רשלנות"

סטודנט לרפואה נהרג במהלך חופשת סמסטר ביום הראשון לעבודתו כפועל בניין. הקואליציה למניעת תאונות עבןדה, ספק 500
אתר הבנייה במעגן מיכאל/ספק 500, הקואליציה למניעת תאונות עבןדה

מג'די סלאם, סטודנט לרפואה בן 25 מדיר חנא, נהרג היום (חמישי) בנפילה מגובה במהלך היום הראשון לעבודתו באתר בנייה במעגן מיכאל. סלאם הוא ההרוג ה-12 בתאונות בניין מתחילת השנה. בחמשת החודשים האחרונים דווחו גם על 85 פצועים באורח קשה עד בינוני.

סלאם, הנמצא בחודשיים האחרונים ללימודיו, התחיל היום את עבודתו באתר, שבו אמור לקום מרכז קהילתי. את המרכז בונה "מחמאיד תאפיק, חברה לפיתוח ובנייה בע"מ" עבור המועצה האזורית חוף הכרמל בסיוע מפעל הפיס בשטחו של קיבוץ מעגן מיכאל. סמוך לשעה 11:00 בבוקר הוא נפל מגובה עשרה מטרים. חובשים ופרמדיקים של מד"א ניסו לבצע בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. כעת, קרוביו טוענים כי רשלנות במקום העבודה היא שהביאה למותו.

ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, מעריך על סמך תמונות מאתר הבנייה שהגיעו לידיו כי התאונה התרחשה ככל הנראה בעת התקנת קורת מתכת בחלקו העליון של קיר במבנה. בן שמעון סבור שייתכן שאחת מזרועות התמיכה של הקורה פגעה בפיגום וגרמה לנפילתו של סאלם. הוא מציין עוד כי הוא סבור שהפיגום אינו תקני ואינו עונה לדרישות החוק ותקנות הבטיחות בעבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
34 פועלים נהרגו בשנה – לא תאמינו כמה קנסות נתנה המדינה
בתוך ארבע שעות: שלושה פועלי בניין נפלו אל מותם באתרי בנייה
4 פועלי בניין נפצעו בקריסת מעלית בתל אביב

סטודנט לרפואה נהרג במהלך חופשת סמסטר ביום הראשון לעבודתו כפועל בניין. הקואליציה למניעת תאונות עבןדה, ספק 500
אחת מזרועות התמיכה של הקורה פגעה בפיגום וגרמה לנפילת הפועל. אתר הבנייה/ספק 500, הקואליציה למניעת תאונות עבןדה

לפי הקואליציה למאבק בתאונות בניין, ריבוי הפגיעות הוא תוצאה של הפקרות בטיחותית חמורה באתרי הבנייה ושל סירובה של המדינה לתגבר את מצבת מפקחי הבטיחות על אף התרעות חמורות שהשמיעה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. רובם המכריע של ההרוגים הם אזרחים ערבים, פלסטינים מהגדה ועובדים זרים. "מתעוררת תחושה קשה מאוד כי עובדה זו תורמת לאדישות המחפירה כלפי ביטחונם של העובדים", הדס תגרי, מנהלת הקואליציה למאבק בתאונות בניין.

בתאונת עבודה שאירעה ביום שני האחרון באתר בנייה בבאר שבע, נפצע קשה פועל בניין, שנפל מגובה. הפועל הועבר לבית החולים סורוקה. לפי בן שמעון, ביום למחרת חזרו באתר הבנייה לעבוד אף שלדבריו, נראה כי היו בו ליקויי בטיחות קשים.

בן שמעון שקיבל את הידיעה על התאונה במעגן מיכאל מבן דודו של ההרוג, חבר הפורום למניעת תאונות עבודה. "סיבת המוות היא שאין ערך לחיי אדם, רשלנות גוררת רשלנות", אמר בן שמעון. לדבריו, משרדי הממשלה אינם ממלאים את חובתם בהגנה ושמירה על חיי העובדים והפועלים, ובהיעדר הרתעה ואכיפה "נמשיך לקבור את הפועלים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בתגובה למות הפועל: "הזדעזעתי לשמוע על מותו של מג'די חאלד סלאם, סטודנט לרפואה, שנפל את מותו ביומו הראשון לעבודה באתר בנייה. מנתונים שנחשפתי אליהם עולה שלמעלה מ-50% מהתאונות הקטלניות בענף הבניין נגרמות עקב נפילה מגובה. אני החלטתי ללוות את הבעיה החמורה הזו ולמצוא לה פתרונות עומק".

לדברי אלאלוף, "עלינו לוודא קיומן של הדרכות מקיפות לעבודה בגובה, הכשרות מתאימות והקפדה על נהלי העבודה בגובה ואיכות הפיגומים. בהזדמנות זו אני מבקש לשלוח את תנחומי למשפחת ההרוג מג'די חאלד סאלם מדיר חנא ובכוונתי להגיע ולקיים ביקור תנחומים אצלם בהקדם. אנו חייבים לשים סוף לקטל בחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully