וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פועלי בניין נפצעו בקריסת מעלית בתל אביב

30.3.2014 / 15:59

ארבעת הפועלים נפלו מגובה רב באתר בנייה ברחוב פיארברג שבמרכז תל אביב, ונלכדו בבור. אחרי החילוץ נמצא כי שניים מהם נפצעו קשה, ושניים בינוני. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה בני אדם נפצעו אחר הצהריים (ראשון) בקריסת מעלית באתר בנייה במרכז תל אביב, מהם שניים באורח קשה.

ב-15:30 התקבלה במוקד מד"א הודעה על ארבעה פועלים שנפלו במהלך עבודתם באתר בנייה ברחוב פיארברג שבתל אביב. הארבעה נלכדו בבור בעומק 20 מטרים, והפרמדיקים נדרשו להשתלשל בחבל כדי להעניק לנפגעים טיפול ראשוני.

כוחות של מכבי האש הוקפצו אף הם לזירת האסון על מנת לחלץ את הפועלים התקועים. אחרי החילוץ נמצא כי נער בן 16 וגבר בן 42 נפצעו קשה וכי הם סובלים מחבלות בראש ובחזה. שניים נוספים נפצעו באורח בינוני. הארבעה פונו לבתי החולים איכילוב ותל השומר.

ארבעה עובדים לכודים במעלית שקרסה ברחוב פייארברג, ת"א. מרץ 2014. מד"א
כוחות מד"א באתר הבנייה/מד"א

חוקרי משרד העבודה הוזעקו למקום כדי לחקור יחד עם חוקרי משטרת לב תל אביב את האירוע. מחקירה ראשונית עולה כי הפועלים נכנסו לתוך "אמבטיה" להובלת חומרי בניין שהייתה, מופעלת על ידי מנוף חשמלי. מסיבה שטרם הובהרה הם נפלו ממנה אל פיר המעלית בעומק של כ-20 מטר.

"כשהגענו למקום ראיתי שמדובר במעלית שנפלה עם ארבעה פועלים לתוך פיר עמוק", סיפר חובש רפואת חירום במד"א אנואר שרקאוי, שירד לפיר להעניק לפצועים טיפול ראשוני. "הם היו בהכרה מעורפלת וחיפשתי איך להגיע אליהם, באמצעות סולמות מאולתרים שהיו במקום ירדתי לעומק של כ-5 קומות והתחלתי להעניק לפצועים טיפול רפואי ראשוני, הצוותים הנוספים של מד"א שהיו במקום שילשלו לי באמצעות חבלים את הציוד ובמקביל נערכו לחילוץ. בסיוע כוחות כיבוי העלנו את המעלית חזרה לקרקע ופינינו את הפצועים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חילוץ ארבעה עובדים לכודים במעלית שקרסה ברחוב פייארברג, ת"א. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
אנשי מד"א בזירה/חטיבת דובר המשטרה

כמעט במקביל אירעה תאונת עבודה נוספת. פועל בניין נפל במתחם ברחוב קדיש לוז בירושלים, וכתוצאה מכך נפצע באורח קל. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים שערי צדק. ביום רביעי שעבר נפצע אנושות פועל כבן 30 באתר בנייה באשקלון. הפועל נפגע ככל הנראה מתבנית שנפלה עליו. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר.

חילוץ ארבעה עובדים לכודים במעלית שקרסה ברחוב פייארברג, ת"א. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
פעולות חילוץ הנפגעים/חטיבת דובר המשטרה
חילוץ ארבעה עובדים לכודים במעלית שקרסה ברחוב פייארברג, ת"א. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
הארבעה נפלו לבור בעומק 20 מטרים/חטיבת דובר המשטרה
ארבעה עובדים לכודים במעלית שקרסה ברחוב פייארברג, ת"א. מרץ 2014. דרור עינב
אחרי חילוץ שארך כשעתיים פונו בנפגעים/דרור עינב

אזור האירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully