וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מממשים את החזון: ערב הסעודית ביטלה את משרד הנפט

המלך סלמאן פרסם שורת צווים שביטלו כמה משרות שרים, בהם את התפקיד הוותיק שנחשב בעבר לאחד החזקים ביותר בממלכה. זאת במסגרת הרפורמה שעליה הכריז הנסיך מוחמד, להיגמלות ריאד מהזהב השחור

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סלמאן מלך ערב הסעודית הורה אמש (שבת) על שורת שינויים בהרכב הממשלה, הבולט שבהם הוא ביטול משרד הנפט ואיחודו עם שני משרדים נוספים. זאת במסגרת הרפורמה מרחיקת הלכת שהוכרזה בחודש שעבר על ידי בנו הנסיך מוחמד, שמטרתה להפסיק את תלותה של הממלכה בזהב השחור.

עלי א-נעימי בן ה-80, שהיה אחראי על מדיניות האנרגיה של ריאד מאז 1995, הודח מתפקידו כשר הנפט. אותו יחליף חאלד אל-פליח, שהיה יו"ר חברת הנפט הממשלתית ארמקו ועתה יעמוד בראש משרד האנרגיה, התעשייה והמשאבים הטבעיים. שינויים נוספים אירעו גם במישור הכלכלי - מג'ד אל-קוסייבי מונה לראש המשרד החדש למסחר ולהשקעה ואחמד אל-חוליפה נבחר להוביל את הבנק המרכזי של הממלכה.

לקריאה נוספת בנושא
נגמלים מהזהב השחור: כך תהפוך סעודיה ממעצמת נפט לאימפריה צבאית
הסעודים הציגו חזון חדש לממלכה: "אנחנו במצב של התמכרות לנפט"

ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
מיישם את הרפורמה. המלך סלמאן/רויטרס

שינויים אלו, שהוכרזו באמצעות שורת צווים מלכותיים, מרחיקי לכת הרבה יותר משינויים קודמים שנקט סלמאן מאז עלה לשלטון בינואר אשתקד. מדובר בתחילת יישום תכניתו של הנסיך מוחמד, שקרא להתכונן לעתיד שבו הממלכה תהיה תלויה פחות במחירי הנפט ההולכים וצונחים. בין היתר, הרפורמה תכלול הקמת קרן רווחה ענקית, הפרטת ארמקו, צמצום סבסוד הדלק, הגדלת ההשקעה וצמצום הממשל.

עוד כוללת התכנית את הגדלת הרווחים באמצעות הגברת זרם עולי הרגל לממלכה גם מעבר לטקסי החאג' השנתיים, וכן עידוד המקומיים להוציא כסף דרך הקמת מוסדות בידור.

הצווים החדשים גם הביאו לביטול משרד המים וביטול משרד החשמל. האחריות על משק המים תעבור למשרד הסביבה, המים והחקלאות החדש שנוצר ותחום החשמל יהיה תחת אחריותו של משרד האנרגיה החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully