וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב יום השואה: חרדים הפגינו נגד הגיוס וקראו לשוטרים "נאצים"

5.5.2016 / 12:04

עשרות חרדים התכנסו אמש בירושלים והפגינו נגד "גזירת הגיוס". חמישה מהם נעצרו. מפגין שהיה במקום סיפר על אלימות מצד השוטרים: "אני מגנה את הקריאות ביום כזה, אבל זו רשעות להרביץ לבן אדם"

עריכה: אוהד פיטר

חמישה חרדים נעצרו אמש (רביעי) במהלך הפגנה נגד הגיוס בירושלים. בהפגנה, שהתקיימה בסביבות השעה חצות, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, השתתפו עשרות חרדים שנשאו שלטים וקראו לעבר השוטרים "נאצים".

המפגינים התכנסו באזור כיכר השבת ובצומת בר אילן בבירה. מלבד המחאה על "גזירת הגיוס" לצבא, הם מחו גם על האירועים בבית שמש בשבועות האחרונים, שבהם נעצרו כמה חרדים שהפכו בעיר ניידת משטרה ותקפו שוטרים.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ו || סיקור מיוחד:
"עכשיו כבר מותר לכולם לבכות": עדותה של ניצולת אושוויץ
מתייחדים עם זכר הנספים: שידור ישיר מטקס "לכל איש יש שם" בכנסת
נכדיו של ניצול השואה – שלא שוכחים גם את סבם מהצבא הנאצי

עימותים בין חרדים לשוטרים בהפגנה נגד גיוס לצה"ל בירושלים. טלי מאייר
הפגנות בירושלים נגד גיוס ב-2013/טלי מאייר

בהפגנה השתתפו רבים מפעילי "הפלג הירושלמי", תנועה קיצונית ביחסה לשאלת הגיוס לצה"ל. פעיל התנועה בועז נקי סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על שאירע במקום. "ראית איזה מכות הם קיבלו על כלום? המפגינים טיפשים שאמרו את זה (קראו לשוטרים נאצים – מ"ש), בטח ביום כזה, ואני מוכן לגנות את זה", אמר. "אני לא מגלה סלחנות והבנה לזה, אבל צריך להבין את הסיטואציה".

"יש וידאו שבו רואים איך שוטרים רודפים אחרי בן אדם שחצה את הצומת, הולך לאיטו ופתאום מרסקים לו את העצמות", סיפר נקי. "נכון שזה טיפשי להגיד 'נאצים', אבל זו רשעות והרס הדמוקרטיה לקחת בן אדם שלא עשה כלום ולרסק לו את העצמות. אם להגיד לבן אדם 'נאצי' זה 50 אחוז טיפשות, להרביץ לבן אדם על לא עוול בכפו זה אלף אחוז טיפשות. בקוריאה הצפונית לא מרביצים ככה לבן אדם. ממה זה נובע? עומד חלש מול קלגסים רשעים שחושבים איך להכות אנשים כי הם דוסים וחלשים, ובעיניהם אין להם שום זכות יסוד".

הפגנות נוספות של חרדים התקיימו אתמול בכניסה לבני ברק ובצומת שילת בכניסה למודיעין. מה שהצית במידה רבה את גל המחאות של החרדים היה מעצרו של תלמיד ישיבה בן 22, עריק זה שנה וחצי, שנתפס לפני כמה ימים על ידי משטרת התנועה, ככל הנראה בעת חזרה מטיול, ונעצר לאחר שהתברר שהוא עריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully