וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מאשרת: הופסק המשא ומתן עם ירדן להתקנת מצלמות בהר הבית

4.5.2016 / 8:52

במענה לבג"ץ, השיבה המדינה כי הוחלט שלא להמשיך בהליכים לקראת הקמת המצלמות ולפיכך התייתרה העתירה נגד המו"מ. לפני שבועיים הודיעה ירדן כי בשל היעדר הסכמה פלסטינית היא מפסיקה את הפרויקט

עריכה: יאיר דניאל

(בצל המתיחות: יהודים השתטחו בהר הבית - מהומה פרצה במקום, בשבוע שעבר)

ישראל הודתה לאחרונה באופן רשמי בתגובתה לבג"ץ כי המשא ומתן עם ירדן להתקנת מצלמות בהר הבית הופסק, ושנכון לעכשיו הוחלט שלא להמשיך בהליכים לקראת התכנית להקמתן ולא מבוצעות אף פעולות בנוגע להן. הודאתה של ישראל באה על רקע הצהרת ירדן כי החליטה להפסיק את הפרויקט בשל היעדר הסכמה פלסטינית בנושא.

תגובת המדינה הוגשה על ידי עו"ד אבינועם סגל-אלעד ממחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה במענה לעתירה שהגישה קבוצת אנשי ימין, המכונה "חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי", שמטרתה למנוע את התקנת המצלמות. בתגובה, שהוגשה לפני כעשרה ימים, נטען כי בשל העובדה כי נפסק המו"מ, דינה של העתירה להתייתר. אתמול בבוקר (שלישי) החליט בג"ץ, בהתאם לתגובת המדינה, לסרב לתת בנושא החלטה בטענה כי מדובר בהליך תיאורטי שאינו קורה בפועל.

עוד באותו נושא:
ברקע המתיחות: יהודים השתטחו בהר הבית - וגרמו למהומה
ירדן מזהירה את ישראל: להמשך העלייה להר הבית יהיו השלכות חמורות
מאות מבקרים עלו להר הבית ביום הראשון של חול המועד; 13 הורחקו

הר הבית בירושלים, 8 אפריל 2016. רויטרס
במרץ הסכימו ישראל וירדן להציב מצלמות במקום בתיווך ג'ון קרי/רויטרס

בחודש אוקטובר האחרון הסכימו ישראל וירדן, בתיווך שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, להציב מצלמות שיתעדו את המתרחש בהר הבית, במטרה להביא להרגעת הרוחות בירושלים. בחודש מרץ הכריזה הממשלה בירדן כי תתקין 55 מצלמות מעקב בהר הבית. עמאן, האמונה על שמירה על האתרים הקדושים במזרח ירושלים, אמרה כי תקים "מרכז שליטה" לניהול מעקב במשך כל שעות היממה. לפי שר הווקף של ירדן, האייל עבד אל-חפיז דאוד, התמונות מהמצלמות יפורסמו ברשת, זאת על מנת "לתעד את ההפרות והאלימות הישראלית".

ואולם, לפני כשבועיים הודיע ראש ממשלת ירדן, עבדאללה א-נסור, כי הממלכה החליטה להפסיק את פרויקט הצבת המצלמות בהר הבית בשל היעדר הסכמה פלסטינית. זאת לאחר שבמתחם ההר נתלו כרזות נאצה שקראו לפלסטינים לשבור את מצלמות האבטחה ובמקביל נפתח קמפיין פלסטיני שכותרתו "התמונה ברורה - ולכן לא צריך מצלמות", ובו נראים שוטרים תוקפים וגוררים פלסטינים ממתחם ההר. ההתנגדות, שזכתה לתמיכה של חמאס והזרמים הקיצוניים בקרב ערביי ישראל, נועדה למנוע שידור ישיר שעשוי לסכל ניסיונות של צעירים פלסטינים ליזום עימותים אלימים במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully