וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בדרום: פיצוצים ליד כוחות צה"ל; טנקים השיבו באש לשג'אעיה

ארבע תקריות בגבול תוך יממה: פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, והכוח השיב באש. הלילה דווח על פיצוץ מטען בקרבת הגדר, ובמהלך היום דווח על ירי נוסף

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

(נתניהו בסיור בגבול הרצועה ובמנהרת חמאס שנחשפה, אתמול)

שורת פיצוצים שנבעו בין היתר מירי פצמ"רים ואירעו סמוך לכוחות צבא הפרוסים בעוטף עזה הובילו לתגובה ארטילרית של צה"ל לעבר הרצועה ולאווירה מתוחה במיוחד בדרום. בעקבות ההסלמה היחסית באזור, הונחו התושבים בקיבוצי העוטף לגלות עירנות וברצועת עזה פונו תלמידים מבתי הספר. האירוע. החל מהבוקר (רביעי) אירעו שלוש תקריות של ירי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. לא היו נפגעים.

בתקרית רביעית נורתה אש לעבר הכוחות. מאוחר יותר ירה צה"ל גם לעבר עמדות חמאס באזור שג'אעיה. לאחר הירי דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי בתי ספר בשכונה פונו מתלמידים. הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על פיצוץ מטען חבלה בקרבת גדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסמוך לכוח צה"ל. על פי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. לפי הערכות, האש הייתה מכווונת נגד הכוחות הפועלים בשטח במטרה להתריס.

הירי התחיל אתמול בשעות אחר הצהריים, אז בוצע ירי מכיוון עזה אל עבר כלי הנדסי של צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת, בצפון הרצועה גם כן. גם באירוע זה לא היו נפגעים אך נזק נגרם לכלי ההנדסי. בעקבות הירי, החלו הכוחות בשטח בסריקות. טרם דווח על הודעה רשמית של חמאס ביחס לנעשה ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
סכנה נשקפת לחייו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בבנימין
שעות לאחר שחוסל: הוחזרה גופת המחבל מפיגוע הדריסה ליד רמאללה
בכיר פלסטיני: מחר תקבע הרשות את עתיד היחסים עם ישראל

מתיחות בדרום בגבול הרצועה - ראיון עם גדי ירקוני ראש מועצת אשכול. מערכת וואלה!
תקרית שנייה ביממה בצפון הרצועה, ללא נפגעים. כוח צה"ל סמוך לרצועת עזה/מערכת וואלה!

אתמול נודע לוואלה! NEWS כי המנהרה שחשף צה"ל לפני מספר שבועות נבנתה טרם מבצע "צוק איתן", אך תוחזקה גם לאחריו. המנהרה מוגדרת כמשופרת ביותר מבין המנהרות שאותרו עד כה בגבול עזה.

עוד נודע כי הזרוע הצבאית של חמאס החלה להשתמש בפיברגלס לבניית הקירות במנהרות. זאת, לאחר שישראל הגבילה את העברת חומרי הבניין לרצועת עזה שנועדו לשיקום בתים שנהרסו בקיץ 2014, אך שימשו בפועל את אנשי חמאס לבניית מנהרות טרור. כעת מתכוונים במערכת הביטחון למנוע הכנסתם של חומרים דו-שימושיים המשמשים לייצור פיברגלס לרצועה.

פינוי ילדים מבית ספר בשג'עאיה, רצועת עזה. 3 במאי 2016. טוויטר, אתר רשמי
"השנתיים השקטות ביותר שאנחנו זוכרים מאז עליית חמאס". פינוי ילדים מבית ספר בשג'אעיה, היום/אתר רשמי, טוויטר

אתמול ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו מפגש עם חיילים בגבול רצועת עזה. הוא סייר באזור יחד עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר. בין היתר, ביקר נתניהו בפיר המנהרה שגילה צה"ל לפני כחודש, וקיבל סקירות ועדכונים מפי זמיר.

"אנחנו מסיימים עכשיו קרוב לשנתיים מאז 'צוק איתן'", אמר נתניהו לחיילי גדוד 51 של גולני ולתצפיתניות. "אלה השנתיים השקטות ביותר שאנחנו זוכרים מאז עליית חמאס, אבל אנחנו יודעים שהדבר הזה נרכש על ידי העבודה הקשה שלכם, ואנחנו סומכים עליכם, אנחנו גאים בכם".

(עדכון ראשון 3:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully