וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש הרג חייל אמריקני במתקפה נרחבת בצפון המדינה

3.5.2016 / 13:54

שר ההגנה קרטר הודיע כי איש צבא שהוצב במסגרת הסיוע של ארצות הברית לבגדאד במאבקה בארגון נפל בקרב בצפון המדינה: "זהו אובדן מצער מאוד". כ-4,000 יועצים ומדריכים אמריקנים מוצבים במדינה

צילום: רויטרס

איש צבא אמריקני נהרג בקרב עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון עיראק - כך הודיע היום (שלישי) שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר. איש הצבא נהרג לאחר שלוחמי דאעש חדרו את קווי ההגנה של המיליציה הכורדית, פשמרגה, מצפון למוסול במסגרת מתקפה נרחבת שבה פתח הבוקר.

זהו ההרוג השלישי בקרב הכוחות האמריקניים, ששבו למדינה לפני כשנתיים במסגרת הסיוע לממשל בבגדאד במאבקו בארגון שכבש שטחים נרחבים מהמדינה. כיום, כ-4,000 יועצים ומדריכים מוצבים במדינה.

"הוא נפל בקרב, כמובן, וזה אובדן מצער מאוד", אמר קרטר לכתבים בשטוטגרט שבגרמניה. הוא לא מסר פרטים נוספים על איש הצבא שנהרג, אך אמר שהתקרית אירעה ליד אירביל, בירת חבל כורדיסטן שבצפון עיראק. בהצהרה מטעם הקואליציה האמריקנית נמסר כי מותו אירע כתוצאה מ"אש אויב".

גורם בצבא ארצות הברית אמר כי הקואליציה סייעה לפשמרגה להדוף את המתקפה בעזרת תמיכה אווירית של מטוסי קרב מדגם F-15 ושל מל"טים. הגורם הוסיף כי איש הצבא נהרג "בתקיפה ישירה" של דאעש. דובר הפנטגון, פיטר קוק, מסר כי התקרית התרחשה בזמן שלוחמי הארגון הסוני תקפו עמדות של הכורדים שלושה עד חמישה ק"מ מאחורי קווי החזית שלהם.

לקריאה נוספת בנושא
לקראת הקרב על מוסול: ארה"ב מעמיקה את נוכחותה בעיראק
"אתה יורה עלינו, תכוון!": תיעוד הריב המביך של לוחמי דאעש בקרב

חיילים מצבא עיראק סוקרים מנהרה של דאעש באזור מוסול, 28 באפריל 2016. רויטרס
חיילים עיראקים בוחנים מנהרה של דאעש באזור לונדון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully