וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מטפסי הרים אמריקניים נמצאו קבורים בקרחון בטיבט אחרי 16 שנה

אלכס לוו ודייוויד ברידג'ס נקברו תחת מפולת שלגים בהרי ההימלאיה ב-1999, ומאז לא נמצאו גופותיהם. בסוף השבוע האחרון הם אותרו על ידי מטפסים אחרים. "הם קפאו בזמן"

עריכה: יאיר דניאל

גופותיהם של שני מטפסי הרים אמריקנים נמצאו על קרחון בהרי ההימלאיה 16 שנים אחרי שנהרגו בעקבות מפולת שלגים. המטפס אלכס לוו טיפס על פסגת השישפנגמה שבטיבט באוקטובר 1999 עם הצלם דייוויד ברידג'ס בזמן שהם נפגעו. הם אותרו על ידי שני מטפסים בשבוע שעבר, כשהם עדיין לכודים בקרח.

אשתו של לוו, ג'ניפר לוו-אנקר, אמרה כי הם "קפאו בזמן". בעלה, שהיה בן 40 בזמן מותו, נחשב לאחד ממטפסי ההרים הטובים ביותר בדורו והיו מוכר כמי שסייע כמה פעמים לחילוצם של מטפסים אחרים. הוא וברידג'ס בן ה-29 היו חברים קרובים ושותפים למסעות בהרים והם חיפשו דרך להגיע לפסגת ההר ה-14 בגובהו בעולם.

מציאת גופותיהם הוכרזה ביום שישי האחרון על ידי אשתו של וו, שמנהלת עכשיו קרן צדקה על שמו של בעלה הקודם, לצדו של בעלה הנוכחי קונרד אנקר. אנקר היה על אותו הר יחד עם שני מטפסים נוספים בזמן שאירעה המפולת, אך הוא הצליח להינצל עם פציעות קלות. לצד חבריו, הם חיפשו את הזוג במשך ימים רבים. הוא נישא לג'ניפר ב-2001 ואימץ את שלושת ילדיה שהביאה לעולם עם אלכס.

הזוג היו בנפאל, שם הם מנהלים את הקרן, כשהם קיבלו שיחת טלפון מהמטפסים דייוויד גוטלר ואולי סטק, שסיפרו כי הם מצאו שתי גופות "שעדיין קפואות בקרח כחול, אבל החלו להגיח מהקרחון". לפי הודעה של הקרן, צמד המטפסים תיאר את הביגוד ואת הציוד לאנקר, שאמר כי "אין ספק" שמדובר בלוו ובברידג'ס. לדברי אנקר, החשיפה היא "סגירת מעגל והקלה עבורי, עבור ג'ני ועבור המשפחה שלנו".

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: ה-FBI סיכל פיגוע בבית כנסת בפלורידה במהלך פסח
רעשן מזהב וחיתול מתכלה: רשימת המתנות המפוארת של הנסיכה שרלוט

מטפס ההרים האמריקני אלכס לוו (משמאל) והמטפס קונרד אנקר. קרן אלכס לוו, מערכת וואלה! NEWS
אלכס לוו/מערכת וואלה! NEWS, קרן אלכס לוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully