וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ה-FBI סיכל פיגוע בבית כנסת בפלורידה במהלך פסח

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי סוכני הבולשת הפדרלית התחזו לפעילי טרור והצליחו לעצור אדם החשוד שתכנן להשליך מטען נפץ לעבר המרכז היהודי. לפי הדיווח, הפיגוע היה מתוכנן להתבצע ביום שישי האחרון

עריכה: שניר דבוש

סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) עצרו אדם שעל פי החשד תכנן לבצע פיגוע בבית כנסת בדרום פלורידה. גורמים ברשויות אכיפת החוק מסרו לערוץ החדשות האמריקני 7News, מבית "פוקס ניוז", כי ה-FBI פעל בשיטת עוקץ כדי לסכל את מתקפת הטרור שתוכננה נגד המרכז היהודי "אבנטורה טרנברי" שבמיאמי ביום שישי, היום האחרון של פסח. הגורמים אמרו היום (שני) כי הסוכנים התחזו לטרוריסטים וכך הצליחו לעצור את החשוד, שלדברי הגורמים, ייתכן שהתאסלם.

הגורמים מסרו כי החשוד תכנן להשליך מעבר לחומת הבניין מטען נפץ ביום שישי, שהיה עמוס במיוחד. הם הוסיפו כי המרכז לא היה בסכנה משום שהחשוד נעצר בטרם הצליח לפגוע באיש. ב-FBI סירבו להגיב על הליכי החקירה, אך בערוץ הטלוויזיה Local10, השייך לרשת ABC, דווח כי היום יפורסם נגד החשוד כתב אישום.

"חשבתי על זה, שהייתי באה לשם לתפילות, אלוהים ישמור, זה עלול היה לקרות לנו", אמרה סטפני לוין לרשת החדשות. "תודה לאל שעצרו אותו". תושבת השכונה קים טפר סיפרה כי היא מזועזעת מהשתלשלות האירועים אך לא הופתעה. "זה עולם מפחיד, אני חושבת שאיש אינו בטוח בשום מקום", ציינה. "תמיד חשבנו שבאזור זה אנחנו עשויים להפוך למטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
נאבקו לשמור על רוח האדם בשואה: אלו הניצולים שידליקו המשואות
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות
בפתח השיחות על סוריה, מאמץ להפסקת אש בחאלב: "שעות קריטיות"

בית כנסת ומרכז יהודי אבנטורה בדרום פלורידה, 2 במאי 2016. באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי, באדיבות המצולמים
תכנן להשליך מטען מעבר לחומה/באדיבות המצולמים, באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי

בפוסט שפרסם המרכז היהודי בעמוד הפייסבוק שלו נכתב כי "כפי שאולי שמעתם מדיווחים מקומיים, רשויות החוק עצרו אדם בחשד לתכנון פעולת טרור. הנהגת הקהילה שלנו תודרכה על המצב על ידי הרשויות וכן על ידי גורמי ביטחון בקהילה שלנו. הם הרגיעו אותנו ואמרו כי בית הכנסת ובית הספר לא היו תחת סכנה במהלך החקירה והמעצר, ושלא קיימים נגדנו אף איומים קונקרטיים".

ביום חמישי האחרון פורסם כי משטרת איטליה הוציאה צווי מעצר נגד שישה חשודים בקשירת קשר עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ששלושה מתוכם ככל הנראה תכננו מתקפות בוותיקן ובשגרירות הישראלית ברומא. צווי המעצר הוצאו לאחר שנאספו ראיות רבות, כולל תמלולי שיחות טלפון, המעידות על כוונות לפעול בשטח איטליה ולפגוע ביעדים הרגישים ב"ארצם של הצלבנים".

צווי המעצר הוצאו בעקבות חקירה נרחבת, שבמסגרתה צותתה המשטרה לטלפונים של שלושה מחשודים. בשיחותיהם הוזכרה האפשרות של מתקפה נגד שני היעדים הרגישים. "אני נשבע שאהיה הראשון לתקוף את הצלבנים באיטליה הזו, אני נשבע שאתקוף אותם בוותיקן, אם ירצה האל", נשמע אחד העצורים אומר בשיחה טלפונית. בשיחה אחרת אמר אותו החשוד כי הוא מעוניין לפגוע בשגרירות ישראל, וכי הוא יצר קשר עם אזרח אלבניה על מנת להשיג אקדח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פוסט שפרסם המרכז היהודי בפייסבוק בעקבות הדיווחים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully