וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"די לשמועות": הקמפיין החדש של צה"ל נגד הפצת הודעות על הרוגים ברשת

2.5.2016 / 10:00

משפחתו של לוחם קיבלה במהלך "צוק איתן" הודעה שטלטלה את חייה: "יש רשימה בווטסאפ של בנים שנהרגו ומספרים לי שחזי נהרג". ואולם, תוך זמן קצר התברר שמדובר רק בשמועה. כדי למנוע מקרים דומים, השיק צה"ל קמפיין חדש. צפו

דובר צה"ל

"זאת הייתה תקופה מתוחה, קשה, כל הזמן עם היד על הטלפון, לראות אם יש הודעה. באותו בוקר אני זוכר שרצו שמועות שכבר יש ארבעה הרוגים" – כך תיארו וונדי וכורש, הוריו של חזי אמני שלחם בקיץ 2014 במבצע "צוק איתן", את הציפייה המתוחה לאות חיים ממנו. ואולם, לא אות חיים הגיע אליהם, אלא דווקא להיפך. "פתאום אני מקבלת טלפון מהבת שלי והיא בוכה. היא אומרת לי 'אמא, יש איזו רשימה בווטסאפ של בנים שנהרגו והחברות שלי מספרות לי שחזי נהרג'".

ההודעה הפתאומית הובילה כמובן לעצב כבד. "המון מחשבות - הלוויה, משפחה, אשתי התמוטטה", סיפר כורש. וונדי הוסיפה: "אני צורחת בראש 'טעות, יכולה להיות טעות, השם שלו מופיע, איך השם שלו מופיע'". ואולם, לאחר מכן התברר כי חזי בריא ושלם, ומדובר בשמועה שרצה בוואטסאפ.

סיפור זה הוא חלק מקמפיין של צה"ל נגד הפצת שמועות ברשתות החברתיות, בעיקר בהקשר לנפגעים ולחללים. הקמפיין הושק היום (שני) תחת הסיסמה "אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת", יחד עם התגית די לשמועות (#דילשמועות).

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דיווח: ה-FBI סיכל פיגוע בבית כנסת בפלורידה במהלך פסח
שבע הארכות מעצר: "אין די ראיות לקשור את בייז'נרי לשתי גופות"
נאבקו לשמור על רוח האדם בשואה: אלו הניצולים שידליקו המשואות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני צורחת בראש 'יכולה להיות טעות'". וונדי, אמו של חזי אמנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה מטעם צה"ל נכתב כי מטרת הקמפיין היא "להסביר ולהמחיש לציבור בישראל את חומרת הנושא ואת הצלקות העמוקות שהשמועות משאירות בנפש המשפחות". עוד צוין כי הקמפיין נעשה בעקבות תופעה רווחת שהתגלתה במיוחד בעת מבצע "צוק איתן", שבמהלכו פשטו שמועות על נפגעים ועל הרוגים. כך למשל, הופץ כי חיילים שהיו בריאים ושלמים נהרגו, ובמקרים אחרים הגיעה למשפחות הידיעה על נפילת בנם עוד בטרם התקבלה הודעה רשמית מהצבא.

בקמפיין הודגש כי "מערך הנפגעים של צה"ל הוא הגוף המוסמך ללוות משפחות של פצועים וחללים בדרך מקצועית ורגישה. בצה"ל קיימים נהלים חד-משמעיים העוסקים באופן בו יש לנהוג מרגע פציעתם או נפילתם של חייל או של חיילת, ועד הרגע שבו מודיעים על כך למשפחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קמפיין הסברה חדש של צה"ל: "אל תתנו לשמועות לדפוק בדלת". דובר צה"ל
"המון מחשבות - הלוויה, משפחה, אשתי התמוטטה". כורש, אביו של חזי אמנו/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully