וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם עם טורקיה "הביא תוצאות"? מאה מהגרים טבעו בים התיכון

שתי סירות שהיו בדרכן מלוב לאיטליה טבעו במהלך סוף השבוע, והניצולים סיפרו כי בין הנעדרים, תינוק בן יומו. שר החוץ של גרמניה טען כי ההסכם בין האיחוד האירופי לאנקרה קטע את נתיבי ההגירה

צילום: רויטרס

לפחות 15 מהגרים מוגדרים נעדרים, לאחר טביעת סירה מול חופי לוב במהלך סוף השבוע – כך מסרה היום (ראשון) דוברת נציבות האו"ם לפליטים באיטליה, קרלוטה סמי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. 15 הנעדרים, שקיים חשש לחייהם, מצטרפים ל-84 מהגרים נוספים שנעלמו לאחר טביעה נוספת ביום שישי, על פי הארגון הבינלאומי להגירה, גם הוא כפוף לאו"ם.

לדברי שורדים מהספינות שהגיעו לאיטליה, בין הנעדרים יש גם תינוק בן יומו. 26 ניצולים מהסירה הראשונה הובאו על גבי ספינה מסחרית, לאחר שסירת הגומי שבה שטו טבעה במי הים התיכון, שעות ספורות לאחר היציאה מנמל סברתה שבלוב. מהארגון הבינלאומי להגירה נמסר כי הם נלקחו על ידי משמר החופים האיטלקי לאי הדרומי למפדוזה. 105 ניצולים מהסירה השנייה הובאו לנמל פוצלו שבסיציליה. שמונה מהם פונו לבית החולים במצב קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההיסטוריה מוכיחה: היטלר תמך בהגירה יהודית לארץ ישראל
תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב
"נאצים חייבים ללכת": 400 נעצרו בהפגנה נגד מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה

מהגר סורי ובנו באי לסבוס, יוון, 1 במאי 2016. רויטרס
על פי גרמניה, צפויה ירידה במספר הפליטים שיגיעו לאירופה. מהגר סורי ובנו באי היווני לסבוס, היום/רויטרס

בשבוע שעבר, כ-500 בני אדם ככל הנראה טבעו למוות בנסיבות דומות. 41 השורדים שהגיעו לאיטליה סיפרו לסוכנות האו"ם לפליטים כי המבריחים ניסו להעביר אותם מהסירה הקטנה שעליה הצטופפו מאות המהגרים לסירה גדולה יותר, שהתהפכה בשלב זה. מתחילת שנת 2016 לפחות 1,360 בני אדם נהרגו בניסיון לחצות את הים התיכון. כ-183 אלף הגיעו בבטחה לצד האירופי.

בתוך כך, טען היום שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר כי ההסכם בין האיחוד האירופי לטורקיה בנוגע למשבר הפליטים "הביא תוצאות קונקרטיות". בריאיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" טען כי ההסכם הצליח להביא לקטיעת נתיבי ההגירה השונים. לדבריו, "במהלך שלושה שבועות לפני חתימת ההסכם, כ-27 אלף פליטים הגיעו ליוון דרך טורקיה. בשלושה השבועות שעברו מאז כניסתו לתוקף, היו פחות מ-6,000, וירידה נוספת צפויה".

כמו כן, טען שטיינמאייר כי הטענות בדבר ההתעלמות האירופית מהפרות זכויות האדם בידי הממשל באנקרה בתמורה ליישום ההסכם "אינן נכונות". זאת, לאחר שברלין אישרה להעמיד לדין קומיקאי גרמני שלעג לנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן ולאחר מעצרם של עיתונאים רבים בשטחה של טורקיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ועידת מפלגת AfD  בשטוטגרט, גרמניה, 1 במאי 2016. רויטרס
"אסלאם אינו תואם לחוקה". ועידת AfD בשטוטגרט, היום/רויטרס

ארגון הימין הקיצוני הגרמני AfD הכריז היום רשמית על עמדתו, שלפיה "אסלאם אינו תואם לחוקה". הארגון קרא לאיסור על הקמת צריחי מסגדים ועל לבישת בורקה, כיסוי פנים לנשים. בסקרים האחרונים בגרמניה לקראת הבחירות הפדרליות בשנה הבאה, התמיכה בארגון, שלו נציגים בפרלמנטים מחוזיים בלבד, עלתה ל-14%.

"האסלאם זר לנו, ומסיבה זו הוא לא יכול לקבל את עקרונות חופש הדת כפי שעושה הנצרות", טען הנס-תומס טילשניידר, חבר AfD. כארבעה מיליון מוסלמים – 5% מהאוכלוסייה – חיים בגרמניה. הקנצלרית אנגלה מרקל הבהירה בעבר בכמה הזדמנויות כי "האסלאם הוא חלק מהחברה הגרמנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully