וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות שנים של מלחמה, בקמבודיה מחדשים את תנועת הרכבות

ראש הממשלה חנך קו רכבת שייצא מהבירה ויפעל בסופי השבוע. זאת אחרי שרשת המסילות במדינה שבדרום-מזרח אסיה נפגעה קשות בשנות המלחמה. "בזכות השלום, יש הזדמנות לבנות מחדש את התשתית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רכבת הנוסעים היחידה של קמבודיה חידשה אמש (שבת) את שירותיה בסוף השבוע, אחרי שלא פעלו במשך שנים רבות. ראש הממשלה הון סן טיפס על הקרון כדי לחנוך את הנסיעה החגיגית. "היום זהו יום חשוב מאוד עבור הרכבת", אמר ג'ון גוויריי, מנהל רשת הרכבות המלכותית של קמבודיה, לסוכנות הידיעות הצרפתית, בטרם עזבה הרכבת את הבירה פנום פן בדרכה לעיר הנמל סיהאנוקוויל, שבדרום-מערב המדינה.

במדינה שבדרום-מזרח אסיה יש יותר מ-600 קילומטרים של פסי רכבת, המשתרעים מגבולה הצפוני עם תאילנד ועד לקו החוף שבדרומה, אולם עשרות שנים של מלחמה ושל הזנחה פגעו בחלקים נרחבים מהם. "הרכבת כמעט הושמדה לחלוטין על ידי המלחמה", כתב ראש הממשלה השולט ביד רמה במדינה בעמוד הפייסבוק שלו. "מאחר שהמדינה שלנו נמצאת עתה במצב של שלום יש לנו הזדמנות לבנות מחדש את תשתית התחבורה שלנו", הוסיף.

ראש ממשלת קמבודיה, שנמצא בשלטון יותר משלושה עשורים, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות שלו מברך נוסעים ומשוחח עם נזירים בקרונות הרכבת הצפופים. הנתיב שאורכו 270 ק"מ עובר באזור חקלאי ולאורך החוף יפעל פעם ביום, בכיוון הלוך וחזור, מיום שישי ועד ראשון.

עוד ידיעות מהעולם
תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב
במחאה על סחר לא חוקי: קניה שרפה את מצבור השנהב הגדול אי פעם
שבועיים אחרי רעידת האדמה: חולץ בן 72 שנקבר תחת ההריסות באקוודור

ראש ממשלת קמבודיה הון סן מנופף לעיתונאים מרכבת בבירה פנום פן, 30 באפריל 2016. רויטרס
ראש ממשלת קמבודיה מברך עיתונאים עם עלייתו לרכבת, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully