וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתום זה הטרור החדש: תא דאעש הקיצוני שמאיים על אפריקה

לאחר שאימנה ילדים ללוחמה, הכתה נשים וזרעה הרס - מאיימת קבוצה קיצונית שהתפלגה מא-שבאב על האזור כולו. צבא סומליה ביקש סיוע במאבק בקיצונים, המונהגים בידי אזרח בריטי המכונה "כתום הזקן", שאולי אף ינצל את קשריו בממלכה

כתבת רשת "סקיי ניוז", אלכס קרופורד, מדווחת מסומליה:

מנהיג קבוצה קיצונית שהתפלגה מארגון א-שבאב בסומליה, עבד אל-קאדיר אל-מומין המכונה "כתום הזקן", נחשב למבוקש בידי כוחות האיחוד האפריקני לאחר שהצהיר אמונים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש). גורמים בצבא סומליה יצרו בימים האחרונים קשר עם הקהילה הבינלאומית בבקשה לקבל סיוע במאבקם באל-מומין ובלוחמיו.

אל-מומין, שזכה לכינויו בשל מנהגו לצבוע את זקנו בצבע כתום עז, שומר ככל הנראה על קשר עם קהילת יוצאי סומליה בבריטניה, וקיים חשש כי הוא ולוחמיו יהוו בסיס קדמי עבור דאעש בקרן אפריקה, ואולי אף ינסו לנצל את קשריהם מעבר לים להוצאת פיגועים לפועל.

עוד בנושא:
ארה"ב חיסלה 150 לוחמים מארגון א-שבאב בסומליה
עשרות הרוגים במתקפת א-שבאב בבסיס האיחוד האפריקני בסומליה

כתום הזקן מסומליה מקים תא דאעש במדינה. טוויטר, צילום מסך
התפלג מא-שבאב ונשבע אמונים לדאעש. עבד אל-קאדיר אל-מומין/צילום מסך, טוויטר

כתבת רשת "סקיי ניוז", אלכס קרופורד, התלוותה לכוחות שפשטו על הכפר הסומלי גלגלה שבמחוז פונטלנד, ששימש את אל-מומין ואת לוחמיו כבסיס זמני לגיוס לוחמים ולהכשרתם. על פי ההערכות, חברי הקבוצה הקיצונית נמלטו אל עבר האזור ההררי המקיף את גלגלה, כשהם מותירים אחריהם הרס רב.

קרופורד שוחחה עם התושבים בכפר ושמעה מהם כיצד אל-מומין ולוחמיו הטילו את אימתם על הכפר. בין היתר, נהגו חברי הקבוצה להכות נשים שלא התלבשו בצניעות ואף להלקות אותן.

קבוצות אסלאמיות הלוחמות באפריקה נוהגות לגייס לשורותיהן גם ילדים. כוחות האיחוד האפריקני עצרו לאחרונה קבוצת ילדים-לוחמים בגילאי עשר עד 15, במהלך מתקפה ימית שיוחסה לדאעש. קרופורד שוחחה עם כמה מהם בכלא בבירת מחוז פונטלנד, גארו. הצעיר שבהם סיפר כיצד ניסה לברוח מקבוצת הקיצונים ששבתה אותו ונתפס. "הם קשרו אותי לעץ, הלקו אותי והותירו אותי כך במשך יממה", סיפר והוסיף כי אינו יודע כיצד נקראת הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כתום הזקן מסומליה מקים תא דאעש במדינה. טוויטר, צילום מסך
אל-מומין גייס לוחמים בכפר, הטיל אימה על התושבים במקום ונמלט להרים. נשים בכפר גלגלה/צילום מסך, טוויטר

ארגון א-שבאב ממנו התפלגו לוחמיו של אל-מומין מזוהה עם אל-קאעדה ונלחם בסומליה מול צבא ארצות הברית וכן מול כוחות האיחוד האפריקני, המונים כ-22 אלף חיילים המגיעים מכמה מדינות באפריקה. בשנה החולפת תקף א-שבאב פעמים רבות בסיסים של האיחוד האפריקני במדינה, כחלק מהניסיונות לגרש את הכוחות הזרים מסומליה ולהחיל בה את החוק האסלאמי.

הקרבות בין א-שבאב לבין האיחוד האפריקני נמשכים כבר קרוב לעשור, ובשנת 2011 אף שחררו כוחות האיחוד את הבירה מוגדישו מידי הארגון. בחודש שעבר הפציצו כלי טיס אמריקניים מחנה אימונים של א-שבאב והרגו כ-150 מלוחמיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully