וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חיסלה 150 לוחמים מארגון א-שבאב בסומליה

8.3.2016 / 10:21

הפנטגון מסר כי כלי טיס אמריקנייים תקפו מחנה אימונים של הארגון המזוהה עם אל-קאעדה מצפון לבירה מוגדישו, שם הם תככנו מתקפות טרור. הארגון אישר את התקיפה, אך טען כי מניין ההרוגים "מוגזם"

צילום מסך

כלי טיס אמריקניים הפציצו בסוף השבוע מחנה אימונים של ארגון א-שבאב בסומליה. בהודעה של הפנטגון נמסר כי 150 מלוחמי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה חוסלו בהפצצה שבוצעה על ידי מטוסי קרב ומל"טים במחנה שנמצא מצפון לבירה מוגדישו. דובר הארגון אישר היום (שלישי) את התקיפה, אך טען כי מספר ההרוגים שציין משרד ההגנה האמריקני "מוגזם".

"ארצות הברית הפציצה אזור שנשלט בידי א-שבאב, אך הם הגזימו במניין ההרוגים. אנחנו לעולם לא מקבצים מאה לוחמים במקום אחד מסיבות ביטחוניוות. אנחנו יודעים שהשמיים מלאים במטוסים", מסר דובר הארגון שייח עבד יאסיס אבו מוסאב. הוא לא מסר פרטים נוספים.

גורמים אמריקניים אמרו כי צבא ארצות הברית עקב אחרי המחנה במשך כמה שבועות ואסף מודיעין שהתריע על איום מידי שנשקף מתוך המחנה לכוחות אמריקניים ולפקחים מהאיחוד האפריקני. כוח משימה של האיחוד, לצד צבא סומליה, פתח בשנה שעברה במבצע שהביא להדיפת א-שבאב ממעוזיו ברחבי המדינה. ואולם, הארגון, שרוצה להפיל את הממשלה הנתמכת בידי המערב, ממשיך להוציא לפועל פעולות טרור.

בשבועיים האחרונים, לוחמי הארגון שיגרו פצצות מרגמה בסמוך לארמון הנשיאות במוגדישו, פוצצו מכונית תופת בפארק עמוס בעיר הבירה וביצעו פיגוע כפול בעיירה שמצפון-מערב למוגדישו. עשרות בני אדם נהרגו במתקפות הללו. א-שבאב שלט בעיר הבירה עד 2011, עד ששוחררה על ידי כוח של האיחוד האפריקני.

לקריאה נוספת בנושא
סומליה: פיצוץ שאירע במטוס בשבוע שעבר נגרם מפצצה
עשרות הרוגים במתקפת א-שבאב בבסיס האיחוד האפריקני בסומליה
האוניברסיטה בקניה שבה נטבחו מאות נפתחה: "ניצחון על א-שבאב"

ארגון אל שבאב סומליה. Farah Abdi Warsameh, AP
לוחמי א-שבאב בסומליה/AP, Farah Abdi Warsameh

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully