וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג במאבק הלהט"ב לשוויון: נישואים חד-מיניים אושרו בקולומביה

אחרי ארגנטינה, אורוגוואי וברזיל, גם בקולומביה הותרו נישואי בני אותו מין: "נישואים חד-מיניים לא מפרים את החוקה". הפסיקה התקבלה לאחר שנדחתה עתירה נגד שוויון זכויות לזוגות אלו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(חוק נגד טרנסג'נדרים בקרוליינה הצפונית מסעיר את קהילת הלהט"ב, לפני שבוע וחצי)

בית המשפט העליון בקולומביה התיר נישואים חד-מיניים, ובכך הפכה למדינה הרביעית בדרום אמריקה שנקטה צעד זה. "השופטים החליטו בדעת הרוב כי נישואים בין אנשים מאותו המין לא מפרים את החוקה", אמרה לעיתונאים אתמול (חמישי) השופטת מריה ויקטוריה קייה. "ההגדרה הנוכחית של מוסד הנישואים כלפי זוגות חד-מיניים בחוק האזרחי זהה לזו הנוגעת לזוגות ממינים שונים".

על פי פסיקות קודמות במדינה, זוגות להט"ב יכלו למסד את יחסיהם בפני נוטריונים ושופטים, אך העניין נותר בגדר תחום אפור מבחינה משפטית. השינוי החל ב-7 באפריל, כשבית המשפט העליון דחה עתירה נגד שוויון זכויות לזוגות בני אותו מין. בכך נסללה הדרך לפסיקה שהתקבלה אתמול, שביססה באופן מוחלט את השוויון לפי החוקה, והתירה לזוגות להט"ב להינשא.

ביולי 2010 הפכה ארגנטינה למדינה הלטינו-אמריקנית הראשונה שהתירה נישואי להט"ב, ואחריה הוציאה לפועל מהלך כזה גם אורוגוואי. במאי 2013 התירה גם ברזיל נישואים חד-מיניים. במקסיקו נישואים כאלה מותרים בבירה מקסיקו סיטי ובכמה מחוזות נוספים. בית המשפט העליון אף קבע כי איסור על זוגות מאותו מין להינשא הוא אינו חוקתי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הורשעו ב"הוללות": עונשי מאסר ל-11 הומואים במצרים
התחלה חדשה: סנאטור אמריקני לשעבר בן 90 יתחתן עם גבר בן 40
בנגלדש: פעיל להט"בי נרצח בדירתו בבירה, לצד אדם נוסף

הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב, ג'קרטה, אינדונזיה, 2013. AP
הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב בג'קרטה, אינדונזיה, פברואר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully