וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומד מצה"ל: הצבא האמריקני אימץ את נוהל "הקש בגג" במאבק בדאעש

מפקד בכיר בצבא האמריקני חשף כי במהלך מבצע חיסול של בכיר דאעש בעיראק, שיגר הצבא טיל קטן לעבר גג ביתו כדי שאישה וילדים שהיו במקום יימלטו. "לקחנו את הטקטיקה ואת הטכניקה מישראל", הודה

עריכה: יאיר דניאל

צבא ארצות הברית אימץ את טקטיקת "הקש בגג" של צה"ל בלחימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך חשף אמש (שלישי) פיטר גרסטן, סגן מפקד היחידה למבצעים ואיסוף מודיעין במאבק נגד הארגון הקיצוני. גרסטן תיאר מתקפה שאירעה לפני כשלושה שבועות, ובמסגרתה הזהיר הצבא את האזרחים הנמצאים בבניין שהוא עתיד לתקוף כדי שיימלטו מהמקום.

במסגרת הנוהל משגרים כלי טיס טיל קטן על גג בית המהווה מטרה לתקיפה, על מנת להזהיר את האזרחים החפים מפשע המתגוררים בו. צה"ל השתמש רבות בנוהל בשלושת המבצעים האחרונים ברצועת עזה – עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. גרסטן הכיר בעובדה כי מדובר בנוהל ישראלי, ואמר: "משם בדיוק לקחנו את הטקטיקה ואת הטכניקה".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבוי זירות והתערבות היועמ"ש: החקירה המסועפת של הרוצח הסדרתי
ניצחון ענק לטראמפ: זכה בבחירות המקדימות בכל חמש המדינות
רצח כפול בכפר אעבלין שבצפון: שני בני אדם נורו למוות

עימותים בין כוחות הביטחון וארגון המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה במוסול, עיראק. רויטרס
המתקפה אירעה במוסול שבעיראק. תקיפה אווירית בעיר/רויטרס

המפקד הבכיר תיאר מתקפה שאירעה ב-5 באפריל האחרון בעיר מוסול שבעיראק, נגד בכיר בארגון הקיצוני שאותו אמנם לא זיהה בשמו, אך כינה אותו "אמיר הכלכלה", שכן הוא בין האחראים המרכזיים להעברת הכספים ללוחמי דאעש. "עקבנו אחריו נכנס ויוצא מביתו, עקבנו אחר האספקה המגיעה אליו, עקבנו אחר האבטחה סביב פעולותיו, ובמקביל ראינו אישה ואת ילדיה נכנסים ויוצאים מהמקום", אמר גרסטן.

לדבריו, ארצות הברית החלה לרקום תכנית שתביא ליציאתה של האישה, של ילדיה, ושל אזרחים נוספים מהבניין טרם התקיפה. "הלכנו עד כדי כך רחוק, וירינו טיל מסוג 'הלפייר' לעבר הגג ופוצצנו אותו באוויר כך שלא יהרוס את הבניין. ממש נקישה על הגג כדי לוודא שהיא והילדים יצאו מהמבנה", אמר וציין: "לאחר מכן המשכנו במבצע".

גרסטן לא אמר אם צה"ל תדרך את הצבא האמריקני בנושא, אך ציין כי "אנו צפינו וחזינו בנוהל שהם מבצעים. כשדנו בדרכים להוציא את האזרחים מהבית, אחד מהמומחים שלנו הציע את הנוהל". הוא הוסיף כי במקביל פוזרו עלונים כדי להזהיר מהתקיפה הצפויה – טקטיקה נוספת שבה השתמש צה"ל במבצעים ובמלחמות שונות, בהן מלחמת לבנון השניה והמבצעים ברצועה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תיעוד: תקיפה אמריקנית אווירית של מטרות דאעש.
ארצות הברית מאמינה כי היא פגעה במטרה בהצלחה

גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקני אמר כי ישנו תיעוד של המתקפה, אך הוא כנראה לא יפורסם לציבור בשל המראות הקשים. גרסטן ציין כי ארצות הברית מאמינה שהיא פגעה במטרה בהצלחה. עם זאת, לדבריו, האישה אמנם הצליחה להימלט מהבניין, אך באופן לא צפוי שבה אליו ועל כן לא ניתן לדעת אם חייה ניצלו.

גרסטן הוסיף בדבריו לתקשורת כי באחרונה אירעו יותר מעשר תקיפות נגד מאגרי כספים של הארגון וכי הדבר משפיע על המוטיבציה של הלוחמים. הוא אף ציין כי מספר הלוחמים המגיעים לדאעש ממדינות זרות ירד, והוא עומד כעת על 200 בכל חודש. זאת, ביחס ל-1,500 לוחמים זרים בחודש שהגיעו לסוריה ולעיראק לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully