וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבוי זירות והתערבות היועמ"ש: החקירה המסועפת של הרוצח הסדרתי

יחידות מרכזיות של שלושה מרחבים שיתפו פעולה כדי למצוא קשר בין מקרי האונס והרצח במקומות שונים בארץ. החקירה המורכבת אף אילצה את מנדלבליט לאשר באופן חריג את הארכת מעצרו של החשוד פיודור בייז'נרי מעבר ל-30 הימים המוגדרים בחוק. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלומי גבאי, אבי כהן ושי מכלוף, עריכה: נועה לוי

החקירה של פיודור בייז'נרי, שעצור יותר מחודש בחשד שאנס ורצח ארבע נשים לפחות, היא אחת המסובכות והמורכבות שידעה המשטרה בשנים האחרונות. היא החלה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש, ולאחר שהתגבר החשד כי בייז'רי אנס אישה, רצח אותה ושרף את דירתה, התגלגלה החקירה לזירות נוספות ברחבי הארץ מתוך החשד כי לא מדובר במקרה בודד, אלא ברוצח סדרתי מסוכן.

המשטרה הקימה צוות חקירה ארצי במטרה להגיע אל כל הקורבנות לכאורה של בייז'רי, וחקירות התנהלו במקביל ביחידות המרכזיות של מרחב לכיש, חוף ותל אביב. זאת, מאחר שבייז'רי חשוד גם ברצח אישה בגוש דן בינואר 2015, ובשני מקרי רצח באזור חיפה.

בעקבות שיטת העבודה לכאורה של בייז'נרי - ביצוע עבירות מין קשות בקורבנות ולאחר מכן שריפת גופתן והצתת הזירה כדי לפגוע בחקירה - מעורבים בתיק גורמים נוספים. בין היתר משתתפים במאמצים גורמי כבאות והצלה, שסייעו לחוקרים להגיע במרץ האחרון אל החשוד המרכזי בביצוע מעשי הרצח המזעזעים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב לומדת מצה"ל: הצבא האמריקני אימץ את נוהל "הקש בגג"
חשד לרצח כפול בכפר אעבלין שבצפון: שני בני אדם נורו למוות
מאות דונמים נשרפו ביממה; השרב נשבר - תחזית מעודדת לחג

פיודור בייז'נרי החשוד באונס וברצח ארבע נשים. פייסבוק, צילום מסך
חשוד באונס ורצח של ארבע נשים לפחות. בייז'נרי/צילום מסך, פייסבוק

בלב החקירה היו מעורבים גם בכירי הפרקליטות שליוו מקרוב את צוותי החקירה. כבר בשלביה הראשוניים הוציאה המשטרה צווי איסור פרסום על המקרים הנחקרים, וחידשה כאלה שמקורם בחקירות מלפני מספר שנים. ואכן, עד היום הצליחה המשטרה להותיר את החקירה מתחת לרדאר.

בנוסף לכך, בשל מורכבות החקירה נאלץ היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתערב בנעשה. זאת, כיוון שהמשטרה נדרשה ועדיין נדרשת להמשיך ולחקור את בייז'נרי, גם לאחר שחלפו 30 ימי המעצר הראשונים – תקופה שבה מחויבת הפרקליטות להגיש כתב אישום. במקרים חריגים ניתן לבקש את הארכת מעצרו של החשוד מעבר לכך, בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה.

מנדלבליט קיבל עדכונים שוטפים על החקירה ובקשה באישורו להארכת מעצרו של בייז'נרי הוגשה אל בית משפט השלום בחיפה. בייז'נרי, שעצור בחיפה, נלקח מדי יום על ידי צוותי החקירה הרלוונטיים לחקירות ממושכות. במשטרה בטוחים כי ארבע הנשים לא היו קורבנותיו היחידות ובצעד חריג ביקשו אתמול מהציבור להגיע ולהגיש תלונות נגד החשוד, אם נפגעו על ידו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיודור בייז'נרי החשוד באונס וברצח ארבע נשים. פייסבוק, צילום מסך
מרבה להופיע מחויך בתמונות. בייז'נרי עם זוגתו לשעבר/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בייז'נרי, תושב חיפה בן 26, עלה לישראל ממולדובה. שיטוט בעמוד הפייסבוק שלו לא יכול לרמוז על החשדות הכבדים והחמורים נגדו. בעמוד של זוגתו לשעבר הוא מרבה להופיע מחויך. השניים נראים מחובקים באירועים חברתיים שונים ובטיולים על חוף הים, בהחלקה על הקרח משותפת ובטיולים בחו"ל. ברבות מהתמונות הוא נראה מנשק את בתה של בת זוגו לשעבר.

פרקליטו של בייז'נרי, עו"ד ליאור רונן מהסניגוריה הציבורית, מסר כי "מדובר בעולה חדש ללא עבר פלילי, והוא מכחיש את החשדות שהועלו נגדו. לטענתו היחידה החוקרת פגעה בזכויותיו הבסיסיות ובנוסף לכך הוא עצור כבר יותר מ-40 יום. למרות זאת המשטרה טרם הציגה בפניו ראיות משמעותיות הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו ובכך מונעות ממנו אפשרות להגן על חפותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully