וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של משטרת תל אביב: שתלו "עיתונאית" בבית המשפט

27.4.2016 / 0:21

שוטרת מחופשת לצלמת עיתונות תיעדה את הנוכחים בדיון הארכת המעצר של ראש ארגון הפשיעה שמואל וקנין. המשטרה חשדה שאחד מ"חייליו" שהיה שותף בניסיון חיסול, יגיע לדיון

צילום: מצלמות עיריית נס ציונה, מד"א, צילום גולשים - יוסי דרעי; עריכה: גדי וינסטוק

(ניסיון חיסול בנס ציונה: חבר בארגון הפשע של האחים מוסלי נפצע קשה בפיצוץ רכבו, בחודש דצמבר)

חקירת ניסיון החיסול בשבוע שעבר של העבריין נועם כחלון הביאה את חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב לנסות תרגיל מקורי.

בדיון הארכת מעצר שהתקיים אתמול (שלישי) בבית משפט השלום בתל אביב הציבו החוקרים לצד צלמי העיתונות בכניסה לבית המשפט גם שוטרת הלבושה בגדים אזרחיים ומצוידת במצלמת וידאו. זאת, לאחר שהעריכו כי לדיון יגיעו מרבית חברי ארגונו של אחד החשודים, שמואל וקנין, ראש ארגון פשיעה קטן מחולון. החוקרים סברו כי לדיון יגיע אחד מ"חייליו" של וקנין, שהניח את המטען שנועד לחסל את כחלון.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר בן 26 מחיפה חשוד בעבירות אונס וברצח של 4 נשים
המצלמות תיעדו: שני עובדים זרים חשודים שהתעללו בקשיש בו טיפלו
העיתונאית החשודה בניסיון רצח אמה: "מעדתי על שואב – והשמן נשפך"

ניידת משטרה מחוץ לאצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
החוקרים מיפו את תמונות הנוכחים בדיון בבית המשפט וישוו אותם לצילומים מזירת ניסיון החיסול/אדריאן הרבשטיין

בכניסה לאולם המעצרים הוצבו בנוסף גם שני בלשי משטרה שביקשו מכל הנכנסים לדיון להזדהות בשמם המלא – זאת, בזמן שהשוטרת שהפכה לעיתונאית לכמה שעות מתעדת אותם ואת תשובותיהם. כך ביצעו בלשי ימ"ר תל אביב מיפוי כמעט מלא של אנשי ארגונו של וקנין, לאחר שכמה עשרות אנשים שהגדירו עצמם כמקורביו הגיעו לדיון. במשטרה ינסו עתה להשוות את צילומי האבטחה מזירת ניסיון החיסול של כחלון לצילומי התרגיל המשטרתי בבית המשפט כדי לקדם את החקירה. בסיום הדיון החליט השופט עלאא מסראווה להאריך את מעצרו של וקנין ושל עבריין נוסף שנעצר עמו, דין קסנטיני, בשישה ימים נוספים.

המשטרה בודקת אם קיים קשר לניסיונות חיסול נוספים

בשבוע שעבר הצליחה משטרת תל אביב להציל בפעם השנייה בחודשים האחרונים את חייו של כחלון המתגורר בשכונת יבנה הירוקה. וקנין וקסנטיני נעצרו לאחר שהתקבלה בימ"ר תל אביב "ידיעת זהב", בעקבותיה הוצמדו אליהם בלשים סמויים אשר עקבו אחריהם כצל. במהלך המעקב נצפו השניים כשהם מתצפתים אל חניון הבניין בו מתגורר כחלון ממרחק של כ-50 מטרים.

במשטרה סבורים כי וקנין וקסנטיני התכוונו להפעיל את המטען שהונח בתחתית רכבו של כחלון, בעזרת שלט רחוק שנמצא בסמוך להם בעת מעצרם. בידי המשטרה צילומי מצלמות החניון וכן צילומים רבים נוספים ממצלמות אבטחה באזור יבנה וסביבתה. המטען שנועד לחסל את כחלון הונח בשיטה דומה לזו בה הונחו לאחרונה מספר מטעני חבלה בגוש דן במסגרת מלחמות בין ארגוני פשע וייתכן שאיתורו של מניח המטען ביבנה יסייע לקדם חקירות נוספות.

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully